محتوای کتاب‌های آموزشی اثرگذار و اثربخش باشد
کد خبر: 4103808
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

محتوای کتاب‌های آموزشی اثرگذار و اثربخش باشد

امام جمعه یزد بر لزوم بازنگری در دروس معارف به ویژه در دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و گفت: محتوای کتاب‌های آموزشی دینی و معارف باید اثرگذار و اثربخش باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 10 آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی غربی‌ها از یک قرن گذشته برای کمرنگ شدن و از بین رفتن تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما به منظور عقب نگه داشتن مردم کشور ما از پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف اظهار کرد: آنها مواد خام را از کشور ما بردند، آن را فرآوری کردند و با چند برابر قیمت در اختیار مردم قرار دادند تا هم نفع اقتصادی ببرند و هم اجازه ندهند مردم با فکر کردن به روش‌های ساخت و فرآوری، به پیشرفت برسند.

وی عنوان کرد: آنها تعلیم و تربیت را به روش خود در مدارس اجرا کردند و شرایط را به نحوی پیش بردند که به تدریج، هویت خدایی از فرزندان این کشور گرفته شود و به روش‌های مختلف تلاش کردند از مدارس دین‌ زدایی کنند.

ناصری با بیان اینکه غربی‌ها می‌خواهند ما برده و فرمانبردار آنها باشیم، افزود: برای رسیدن به این هدف، ایمان را از فرزندان ما گرفتند و این در حالی است که بزرگان دینی، آموزش به فرزندان خود را با آموزش قرآن آغاز می‌کردند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که گریبانگیر کشور ما شده، کمرنگ شدن تفکر است و این موضوع با سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» تقویت شده و متأسفانه امروز می‌بینیم که جوانان ما به خاطر تحصیل در این سیستم، از عهده حل بسیاری از مشکلات بر نمی‌آیند.

وی ادامه داد: این توطئه مهم استکبار است و ما را عقب نگه داشتند و متأسفانه اینها همان افرادی هستند که مدعی حقوق بشر هستند و در شرایطی که شعار حقوق بشر سر می‌دهند، ملت‌ها را از پیشرفت دور نگه می‌دارند تا اهداف خودشان محقق شود.

ناصری، تعقل را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کسی که مسلح به سلاح عقل باشد، قدرت تشخیص حق و باطل و خوب و بد از یکدیگر را دارد و در بحران‌ها به دنبال احساسات نمی‌رود بلکه با استفاده از نیروی عقل خود، از حق تبعیت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در مورد دانشگاه فرهنگیان نیز بیان کرد: در این دانشگاه باید معلمانی تربیت شوند که دغدغه دین و پیشرفت دانش آموزان را داشته باشند.

ناصری همچنین بر برگزاری کلاس‌های ویژه در حوزه دین با حضور اساتید صاحب سبک و دارای روش‌های تدریس جذاب برای دانش آموزان در مدارس تأکید کرد.

وی با تأکید بر بازنگری دروس معارف به ویژه در دانشگاه فرهنگیان گفت: محتوای کتاب‌های آموزشی دینی و معارف باید اثرگذار و اثربخش باشد.

انتهای پیام
captcha