تحقق ۹۰ میلیارد تومانی اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی
کد خبر: 4104905
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

تحقق ۹۰ میلیارد تومانی اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تحقق ۹۰ میلیارد تومانی اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی در مجلس یازدهم خبر داد.

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامیمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته خراسان شمالی نگاه توسعه‌ای است، اظهار کرد: در دوره مجلس یازدهم حدود ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه شرکت های دانش بنیان استان خراسان شمالی محقق شد.

وی ادامه داد: در دوره مجلس یازدهم توانستیم در استان این میزان اعتبار را از ردیف‌های مختلف اشتغالی به شرکت‌های دانش بنیان و پایه محور و فناوری محقق کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از حوزه‌های مهم، تقویت شرکت‌های دانش بنیان است که موجب جهش استان نیز می‌شود.

وی گفت: امیدواریم این تحول موجب ارتقاء جایگاه علمی، پژوهشی، اشتغال آفرینی به ویژه در فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

وحیدی اضافه کرد: تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولید علمی نیاز ضروری برای تحقق توسعه اقتصادی کشور است و رهبر معظم انقلاب بدرستی آن را دغدغه روز عنوان کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت بومی‌سازی بین دانش و فناوری را دارند و می‌توانند حلقه گمشده تولیدات بومی با نیاز کشور باشند.

وی در پایان تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان کشور طی یک سال، گردش مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی داشته‌اند که ۳ برابر اعتبار تملک دارایی کشور بوده است و نشان می‌دهد این حوزه در کشور پتانسیل بسیاری برای شکوفایی دارد.

انتهای پیام
captcha