گردشگری مذهبی با جذابیت همراه باشد
کد خبر: 4105184
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

گردشگری مذهبی با جذابیت همراه باشد

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه بحث گردشگری مذهبی تنها به دعا و ثنا نیست، گفت: برنامه‌های مذهبی را باید به سمتی سوق دهیم که با جذابیت همراه و زمینه‌ساز حضور پرشور جوانان، نوجوانان و حتی کودکان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هئیت امنای آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هئیت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز، عصر دیروز، 15 آذرماه در مراسم اختتامیه دهه گردشگری مذهبی شیراز گفت: بحث گردشگری مذهبی تنها به دعا و ثنا نیست.

وی اظهار کرد: زیربنا و برنامه‌های مذهبی را باید به سمتی سوق دهیم و طراحی کنیم که با جذابیت همراه باشد و زمینه‌ساز حضور پر شور جوانان، نوجوانان و حتی کودکان باشد.

سیدمجتبی علوی، مدیرکل امور زیارتی و گردشگری استانداری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بحث زائر و زیارت چیزی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در کنار حل مسائل و مشکلات مرتبط با زیارت موارد امنیتی، سیاسی، اجتماعی و روحی نیز مرتفع می‌شود به همین منظور باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای چنین برنامه‌های بسیار ارزشمند است چون بسیاری از شیرازی‌ها نیز این اماکن و فرهنگ‌هایی که در این دهه معرفی شد را نمی‌شناسند.

حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس هم در این مراسم گفت: فطرت اساساً بزرگترین سرمایه‌ای بوده که خداوند در انسان نهادینه کرده است که تمام انبیا و اولیا وظیفه احیا فطرت را با تعالیم دینی داشتند.

وی اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های فرهنگی حول بیدارسازی فطرت انسان‌ها پیاده‌سازی شود، ارزش والایی دارد که دهه گردشگری مذهبی یکی از بهترین اقدامات در راستای این سیاست بود.

انتهای پیام
captcha