دانشجویان با هوشیاری مراقب هیجانات کاذب باشند
کد خبر: 4105330
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

دانشجویان با هوشیاری مراقب هیجانات کاذب باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن توصیه به دانشجویان به منظور هوشیاری بیش از پیش نسبت به گذشته، گفت: دانشجویان باید هوشیارتر از گذشته باشند و در منجلاب برخی هیجانات کاذب غرق نشوند.

دکترسیدحسین نقوی حسینی عضوکمیسیون امنیت ملی مجلسبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، 15 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و در جمع دانشجویان دانشگاه علوم  پزشکی زاهدان، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با پیچیده‌ترین شیوه‌های جنگ نرم وارد کارزار مبارزه شده‌اند، نیت دشمنان ایجاد جنگ داخلی در کشور است.
 
نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بی‌اعتبارسازی و اعتمادزدایی به‌وسیله مردم از انقلاب اسلامی ایران به‌کار گرفته‌اند و با صرف هزینه‌های گزاف و بکارگیری تمام قدرت رسانه‌ای خود می‌خواهند ناامنی و بی‌ثباتی را در کشور ترویج دهند، تصریح کرد: مردم باید هوشیار و آگاه باشند و بدانند که نباید فریب دشمن را بخورند و در این دام گرفتار نشوند.
 
نقوی‌حسینی ضمن توصیه به دانشجویان به منظور هوشیاری بیش از پیش نسبت به گذشته، گفت: دانشجویان ما باید هوشیارتر از گذشته باشند و در منجلاب برخی هیجانات کاذب غرق نشوند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشگامی دولت در مبارزه با فساد، با بیان اینکه دولت با همه توان و قدرت خود پای کار است، مبارزه با رانت و فساد را از اولویت‌های دولت دانست که در این خصوص هیچگونه اغماضی صورت نخواهد داد.
 
 حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه محیط تضارب آراء و حاکمیت منطق است، گفت: نه فضای دیکتاتوری بسته و سرشار از خفقان، و نه فضای احساسی سرشار از هیجان و فاقد منطق، کمکی به توسعه دانشجو و دانشگاه نخواهد کرد.بیش از هر زمان دیگر به فضای سومی که امکان برگزاری مناظرات و بحث‌های آزاد علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را برای دانشگاهیان فراهم کند نیاز داریم.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه به همت دبیرخانه هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی، این فضای سوم تا حدود زیادی برای اساتید و مدرسان دانشگاه فراهم شده اما هنوز در محیط‌های دانشجویی این مرحله را تجربه نکرده‌ایم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هر کس موظف است علاوه بر احترام به خود و دیگران، مسئولیت اقدامات و سخنان خود را بپذیرد و اگر بتوانیم این فرهنگ را در محیط‌های دانشگاهی نهادینه کنیم موفق خواهیم شد.
 
یادآور می‌شود، در مراسم روز دانشجو، تعدادی از دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم، در ادامه سخنرانی‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم شهرستان ورامین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی سؤالاتی را در خصوص مسایل و مشکلات صنفی دانشجویان، علل وقوع حوادث اخیر زاهدان، نقد عملکرد دولت در زمینه انتخاب وزرا و مدیران ارشد، پرسشی در زمینه رد و تأیید صلاحیت‌ها، روند قانونی پیگیری کوتاهی‌های مسئولان و موضوع برجام، مطرح کردند.
انتهای پیام
captcha