اطلس مخاطرات استان سمنان تهیه می‌شود
کد خبر: 4105461
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

اطلس مخاطرات استان سمنان تهیه می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از همکاری پژوهشی با جهاددانشگاهی استان در تهیه اطلس مخاطرات این استان خبر داد.

اطلس مخاطرات استان سمنان تهیه می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، کمال طاهریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، عصر روز گذشته، 16 آذرماه، در نشست مشترک با رئیس جهاددانشگاهی استان از همکاری پژوهشی با جهاددانشگاهی استان در تهیه اطلس مخاطرات این استان خبر داد و گفت: در بحث مخاطرات، تهدیدات و بحران‌هایی مانند فرونشت زمین، خشکسالی، سرمازدگی از ظرفیت‌های ارزشمند جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و پژوهشی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی نیز آمادگی داریم طی توافق‌نامه همکاری با جهاددانشگاهی استان سمنان دوره‌های آموزشی مدیریت بحران ویژه شهرداران و دهیاران استان سمنان را برگزار کنیم.

علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این نهاد گفت: مجموعه جهاددانشگاهی استان آماده ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی مربوط و همکاری مشترک با مدیریت بحران استانداری سمنان است.

وی ادامه داد: زمینه‌های همکاری مشترک در خصوص الزام به برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه خدمات پژوهشی، افکار سنجی، نیازسنجی، تهیه اطلس‌های پژوهشی بین دو مجموعه وجود دارد.

منصفی‌راد با بیان اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی استان، دو طرح فناورانه در حوزه کاهش آسیب و خسارت در حوزه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی توسط جهاددانشگاهی استان سمنان در حال انجام است یادآور شد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان این دو طرح رونمایی می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در دو بخش آموزش کارکنان دولت و آموزش‌های آزاد، مأموریت‌های خوبی در حوزه آموزش، اشتغال و کارآفرینی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به جهاددانشگاهی سمنان ابلاغ شده که در این حوزه می‌توانیم خدمات مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی را ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha