ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تبدیل مواد خام به محصولات فرادستی + صوت
کد خبر: 4106037
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
زلفی‌گل در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تبدیل مواد خام به محصولات فرادستی + صوت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تبدیل مواد خام به محصولات فرادستی را نتیجه علم و دانش دانست و گفت: تبدیل این مواد به ارزش و قیمتشان خواهد افزود و همچنین به ایجاد شغل در جامعه منجر می‌شود و در این زمینه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نهایت بهره را برد.

محمد علی زلفی گل

تجاری‌سازی و بازاریابی از موضوعاتی است که همواره شرکت‌های دانش‌بنیان دغدغه آن را داشته و دارند. درواقع شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا با چالش فروش و دیده شدن محصولاتشان مواجه هستند و به همین منظور برای اینکه در گود رقابت با سایر شرکت‌ها باقی بمانند ضروری است ضمن فراگیری اصول نوین بازاریابی و تجاری‌سازی، محصولاتشان را به معرض دید عموم بگذارند و افکار عمومی را با محصولاتشان آشنا سازند.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از ملزومات حمایت از شرکت‌‎های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی و دیده شدن محصولاتشان است و به همین منظور ضروری است که نمایشگاه یا مکان‌هایی در نظر گرفته شود که محصولات دانش‌بینان به معرض دید عموم گذاشته شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حمایت‌های مستمر و همیشگی هستند، اظهار کرد: به هر حال شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولاتی را که ساخته‌اند باید به مرحله تجاری‌سازی برسد و چه بسا مهمترین گام برای تجاری‌سازی، آشناسازی مردم با دستاوردها و کارکرد محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است و انتظار صاحبان مشاغل و کسب و کارهای دانش‌بنیان این است که مردم با دستاوردها و ابداعات آنها بیشتر آشنا شوند.


بیشتر بخوانید:


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کمک به ترویج فرهنگ تولیدات دانش‌بنیان را موضوعی مهم عنوان کرد که می‌تواند انگیزه تولید را در کشور تقویت و افزایش دهد.

زلفی‌گل تبدیل مواد خام به محصولات فرادستی را نتیجه علم و دانش دانست و گفت: تبدیل این مواد به ارزش و قیمتشان خواهد افزود و همچنین به ایجاد شغل در جامعه منجر می‌شود و در این زمینه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان نهایت بهره را برد. مطمئن باشید اگر خام‌‍فروشی جای خود را به فرآورده‌ها دهد اقتصاد بیش از قبل منتفع می‎‌شود و در این رابطه ضروری است ظرفیت شرکت‎‌های دانش‌بنیان را پای کار بیاوریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه مکانی برای نوآوری و کمک به ترویج فرهنگ و باور دانش‌بنیان است، تأکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند نوآور باشند و به پرورش ایده‌های اولیه تا سطح هسته فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک فراوانی کنند.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha