ارائه خدمات صندوق ثامن به فناوران حوزه سلامت
کد خبر: 4106239
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

ارائه خدمات صندوق ثامن به فناوران حوزه سلامت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: صندوق ثامن بهترین صندوقی است که در حوزه فناوری سلامت کار می‌کند  و فعالیت‌های این صندوق با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری آستان قدس رضوی است.

مجید غیور مبرهن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مجید غیور مبرهن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز 20 آذرماه، در اولین جشنواره ایده‌پردازی در حوزه فناوری اطلاعات سلامت که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: قطعاً کار جدید بدون چالش نیست و وظیفه ما این است که این چالش‌ها را برطرف کنیم، البته بسترهای خوبی فراهم است و راهکارهایی که در قانون و دانشگاه در این خصوص وجود دارد زیاد است که معتقدیم برخی از آنها نیاز به اصلاح دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این راستا می‌توانیم در سه سطح شامل پایان‌نامه‌های فناورانه دانشجویی، فناورها و ایده‌های برتر و صندوق ثامن دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از ظرفیت‌های این حوزه است استفاده کنیم، در خصوص فناورها و ایده‌های برتر نیز یک پارک سلامت داریم که این فضا را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم.

غیور مبرهن ادامه داد: برای حمایت از فناوران نیز صندوق ثامن را داریم، در واقع صندوق ثامن بهترین صندوقی است که در حوزه فناوری سلامت کار می‌کند و فعالیت‌های این صندوق با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری آستان قدس رضوی است. خدمات این صندوق به واجدان شرایط  و فناوران حوزه سلامت، شامل وام‌های مدت دار و با تنفس در اقساط مختلف و بدون سقف و محدودیت مالی با سودهای مناسب است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: علاوه بر این نیز اگر طرح‌ها در واقع در مرحله کسب و کار مشخص باشند صندوق ثامن می‌تواند در این حوزه مشارکت کند که این مشارکت‌ها شامل خرید ایده و سپردن آن به سرمایه‌گذار و یا به‌طور مستقیم معرفی سرمایه گذار و مواردی از این قبیل برای بازدهی محصول است.

وی درباره حمایت‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حمایت این معاونت تنها  شامل اعضای هیئت علمی نیست،  بلکه کارمندان، پرسنل و دیگر گروه‌هایی که عضو هیئت علمی نیستند نیز می‌توانند تا ۵۰ درصد ظرفیتی که برای هیئت علمی‌ها لحاظ شده از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های این معاونت بهره‌مند شوند.

غیور مبرهن درباره اقدام شاخص این معاونت در حوزه پژوهش  بیان کرد: اقدام شاخص در حوزه پژوهش راه‌اندازی پژوهشگاه بوده و تا پایان سال جاری این پژوهشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

در ادامه حسین باقری، مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: ۲۵۰ طرح ایده‌پردازانه در حوزه فناوری اطلاعات سلامت از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نزدیک به ۱۰۰ اثر از دانشگاه مشهد است. در این رویداد، پس از بررسی  13 اثر به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد سه اثر برتر با رأی هیئت داوران انتخاب می‌شوند.

باقری اضافه کرد: در هفته پژوهش در میان تمامی موضوعات پژوهشی، موضوع فناوری اطلاعات سلامت را در اولویت قرار دادیم و معتقدیم هرچه در حوزه فناوری اطلاعات سلامت کار شود به همان نسبت در مسیر سرعت، دقت و ثبت اطلاعات پیشرفت می‌کنیم،  بر این اساس وقتی می‌توانیم بگوییم کار مؤثری انجام داده‌ایم که نتایج مثبت آن به‌خوبی قابل مشاهده باشد.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: سیستم تصمیم‌یار، آموزش ایده‌های سلامت و پزشکی از راه دور، عمده موضوعات شاخص جشنواره ایده‌پردازی فناوری اطلاعات سلامت هستند.

انتهای پیام
captcha