طرح «کالا کارت» در یزد اجرایی شد
کد خبر: 4106263
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

طرح «کالا کارت» در یزد اجرایی شد

مدیر شعب بانک قرص‌الحسنه مهر ایران در استان یزد با اشاره به اجرای طرح «کالا کارت» در استان گفت: این طرح قدرت خرید مردم را افزایش داده و باعث می‌شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد.

امیر حسینی، بانک قرض‌الحسنه مهربه گزارش ایکنا از یزد، امیر حسینی، مدیر شعب بانک قرص‌الحسنه مهر ایران در استان یزد، امروز، 20 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بانک ضمن برخورداری از خدمات بانکداری مدرن، حمایت از جامعه هدف و فرهنگسازی و ترویج سنت الهی قرض الحسنه را به‌عنوان یک چشم انداز ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

حسینی افزود: مهر ایران بدون انجام هیچ‌گونه فعالیت تجاری با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهدافی از جمله توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی به ویژه در مناطق كمتر برخوردار، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: این بانک در استان 14 شعبه اعم از هشت شعبه در شهر یزد، 6 شعبه در شهرستان‌های بافق، بهاباد، ابرکوه، میبد، مهریز و اردکان دارد که در حال خدمتگذاری به آحاد جامعه هستند.

مدیر شعب بانک قرص‌الحسنه مهر ایران در استان یزد گفت: این بانک در استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 464 فقره وام ازدواج به مبلغ 662 میلیارد ریال پرداخت کرده است و همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکنون نسبت به پرداخت 860 فقره وام به مبلغ 347 میلیارد ریال وام فرزند آوری به مشمولان اقدام شده است.

وی ادامه داد: با عنایت به تأکید بانک مرکزی و اهتمام کارکنان خدوم این استان، تعداد متقاضیان تعیین شعبه شده و در صف انتظار در کمترین مقدار ممکن است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح کالاکارت گفت: در قالب این طرح، یک کارت اعتباری تا سقف 100 میلیون تومان به مشتریان پرداخت می‌شود که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری یا کسب معدل حساب و با کارمزد 4 درصد ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد.

وی بیان کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، به‌طوری که تا کنون بیش از 27هزار کسب‌وکار در شهرهای مختلف پذرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند که این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد. در استان یزد تاکنون 6220 فقره وام به مبلغ 1720 میلیارد ریال  کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha