تهیه ۷۰۰ خاطره شفاهی از خانواده شهدای زنجان تا پایان امسال
کد خبر: 4106302
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

تهیه ۷۰۰ خاطره شفاهی از خانواده شهدای زنجان تا پایان امسال

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با تخصیص اعتبارات موردنیاز در سال‌جاری در جهت ثبت خاطرات والدین شهدا، جانبازان و همسران شهدا، تا پایان امسال ۷۰۰ مورد از خاطرات شفاهی تهیه و آماده خواهد شد.

خانواده شهدا

به گزارش ایکنا از زنجان، محمد اوجاقی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، شامگاه روز گذشته ۲۰ آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «خاطرات شهدا، جواهری قیمتی در دسترس ماست» و «شرح حال و زندگانی شهیدان، جانبازان و رزمندگانی که در این مسیر درخشان قرار دارند، سراسر درس و نشان‌دهنده مراتب بالای معنوی آنان است» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در کلام شیوای خود بر اهمیت ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران به خصوص بیان خاطرات از زبان والدین شهدا تاکید کرده‌اند و این موضوع اهمیت حفظ و نگهداری از میراث گران‌بهای ایثار و مجاهدت در راه اسلام را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر مبنای وظیفه ذاتی خود بر این امر مهم اهتمام داشته و نسبت به جمع‌آوری آثار به جامانده از شهدا در «موزه آثار شهدا» و ثبت خاطرات شفاهی از والدین شهدا و جانبازان و آزادگان اقدامات منسجمی را در پیش گرفته است.

اوجاقی با بیان اینکه تا پایان امسال ۷۰۰ مورد از خاطرات شفاهی تهیه و آماده خواهند شد، گفت: با توجه به تاکیدات مدیران عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تخصیص اعتبارات موردنیاز در سال‌جاری در جهت ثبت خاطرات والدین شهدا، جانبازان و همسران شهدا از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ خاطره شفاهی به ثبت رسیده و برخی از آنها از کانال‌های رسمی صدا و سیما پخش شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه پیگیری برای ادامه پخش این خاطرات شفاهی همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۵۰ مورد دیگر نیز تا پایان سال تهیه و ثبت خواهند شد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: یکی از مسائل مهم در جوامع امروزی این است که سیره و روش انسان‌های بزرگ در جامعه ترویج پیدا کند. شهدا انسان‌های وارسته‌ای بودند که مسیر زندگی خود را از الگوهای بزرگی همچون سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفای امام حسین(ع) فراگرفته‌اند و در نهایت نیز سعادتمند شدند؛ ما نیز باید با تأسی از منش شهدا، راه رستگاری خود را بیابیم.

وی عنوان کرد: نوجوان و جوان امروزی حق دارد قهرمانان واقعی سرزمین خود را بشناسد. این شناخت جزو هم‌نشینی با خانواده و نزدیکان آن قهرمان میسر نمی‌شود. در این میان خاطرات شفاهی والدین شهدا، بهترین زمینه برای پیوند نسل امروز با نسل شهدا را فراهم خواهد کرد و این چنین الگوگیری از شهدا آغاز خواهد می‌شود.

انتهای پیام
captcha