امروز حفظ نظام اسلامی بزرگ‌ترین معروف جامعه است
کد خبر: 4106350
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

امروز حفظ نظام اسلامی بزرگ‌ترین معروف جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری استان با تأکید بر اینکه امروز حفظ نظام اسلامی بزرگ‌ترین معروف جامعه اسلامی است، گفت: هم مقام معظم رهبری و هم دیگر مراجع اسلامی بر این نکته اتفاق نظر دارند که حفظ این نظام از اوجب واجبات است و آنچنان واجب که گاه دیگر واجبات ممکن است در سایه آن، کمرنگ شوند و محل اشکال هم نباشد.

محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، 21 آذرماه در نشست «شورای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال‌وبختیاری» با اشاره به اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های مختلف از جمله در ادارات و دستگاه‌ها، مساجد، مدارس و ... ضمن فعال بودن باید خروجی مشخص داشته باشند، اظهار کرد: مسئولان این مجموعه‌ها و نیز گروه‌های مطالبه‌گر باید عملکرد شوراها را رصد کنند و در خصوص خروجی کارها، پرسش‌گری و مطالبه و دنبال کرده و آن‌ها را پیوسته تشویق و تقویت و مشکلاتشان را حتی‌الامکان رفع کنند.

وی با ذکر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله کاملاً مردمی است، ادامه داد: آحاد جامعه در این خصوص موظف و مکلف هستند و بر همین مبنا بود که وقتی در برهه‌ای از تاریخ انقلاب، مسئله تشکیل وزاتخانه برای این مقوله مطرح شد، مورد استقبال و پذیرش قرار نگرفت.

نکونام بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه متشکل ساختن آحاد جامعه برای این فریضه دینی را برعهده دارد و باید زمینه و عرصه را برای آحاد جامعه فراهم ‌کند تا افراد امر به معروف و نهی از منکر را پیوسته در نظر داشته باشند. در این راستا، قانون نیز باید تقویت‌کننده باشد و فضا را فراهم کند تا این فریضه اسلامی در جامعه عملیاتی شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید بر اینکه امروز حفظ نظام اسلامی بزرگ‌ترین معروف جامعه است، گفت: هم مقام معظم رهبری و هم مراجع اسلامی بر این نکته اتفاق نظر دارند که حفظ این نظام از اوجب واجبات است و آنچنان واجب که گاه دیگر واجبات ممکن است در سایه آن، کمرنگ شوند و محل اشکال هم نباشد.

نکونام تصریح کرد: بر همین اساس، آسیب رساندن به نظام اسلامی بزرگ‌ترین و قبیح‌ترین منکر است و این منکر با هر مصداقی اعم از کم‌کاری، عمل نکردن به وظایف، بداخلاقی و ... ممکن است عینیت بیابد؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز بر این معروف و منکر یعنی حفظ نظام اسلامی و نیز جلوگیری از آسیب به آن تمرکز داشته باشد و کار کند.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه ستادهای شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر استان باید فعال شوند، ادامه داد: در این راستا استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توانند یاری‌گر باشند و فرمانداران و مسئولان نیز کمک کنند و راهکارهای تقویت این مجموعه در شهرستان‌ها بررسی شود.

نکونام در پایان در خصوص اهمیت فعالیت شوراها و تشکل‌های امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، گفت: تمام این کارها باید هم‌افزا باشد و به صورت پراکنده و موردی انجام نشود، یعنی یک مجموعه متشکل در این راستا شکل گیرد؛ دیگر آنکه از افراد کاردان و کاربلد، مجرب و مهذب برای این مقوله استفاده شود و افرادی انتخاب شوند که اهل سعه صدر و دارای اخلاق حسنه و زبان مدارا باشند.

انتهای پیام
captcha