منطقه ۱۰ تهران محور فعالیت‌های قرآنی نوجوانان می‌شود + عکس
کد خبر: 4106413
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
مهدی اخ‌الصنایع:

منطقه ۱۰ تهران محور فعالیت‌های قرآنی نوجوانان می‌شود + عکس

شهردار منطقه ۱۰ تهران در جلسه تخصصی شورای قرآن مناطق با اشاره به فعالیت‌های قرآن و عترتی در این منطقه، تأکید کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در منطقه 10 وجود دارد از جمله این ظرفیت‌ها باید به فعالیت 1000 هیئت ثبت شده اشاره کرد؛ در این چارچوب، این منطقه باید محور فعالیت‌های قرآنی نوجوانان باشد.

به گزارش ایکنا، شورای قرآن و عترت منطقه ۱۰ با حضور مهدی سیفی، سرپرست اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران، مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه 10 تهران، سعید زکی‌لو، رئیس فرهنگسرای قرآن، سیدحسن دهقان، مدیرعامل موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران، حجت‌الاسلام ایرج اداوی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید نواب صفوی و جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی منطقه برگزار شد.

در بخشی از این نشست مهدی سیفی، سرپرست اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران با ابراز خرسندی نسبت به تشکیل شورای قرآن در منطقه ۱۰ تصریح کرد: هدف از تشکیل شورای قرآن، جدیت در ترویج معارف قرآن و آموزش آن در میان شهروندان است.

وی با اشاره به محوریت تهران در میان کلانشهر‌های جهان اسلام در هویت‌بخشی به قرآن، بیان کرد: رویکرد این دوره مدیریت شهری و شخص شهردار تهران این امیدواری را ایجاد کرده است که بتوانیم در چارچوب ترویج و آموزش قرآن گام برداریم.

سرپرست اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب با جامعه قرآنی در نخستین روز ماه رمضان سال جاری و تأکیدات ایشان در نشر و آموزش قرآن، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آن دیدار تأکید کردند که هر مسجد، به یک پایگاه قرآنی تبدیل شود و بر این اساس، به تربیت حافظان قرآن با محوریت نوجوانان تأکید کردند.

همچنین مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه 10 تهران نیز در این نشست با بیان اینکه اگر شهرمان بوی قرآن ندهد، فعالیت‌های مجموعه شهرداری کامل نیست، بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در امر آموزش قرآن تأکید کرد و گفت: خوشبختانه شهردار و اعضای شورای شهر تهران، همه دغدغه‌مند هستند و این مسئله، به ترویج و آموزش قرآن کمک می‌کند.

وی وجود فرهنگسرای قرآن در منطقه ۱۰ را جزو برکات این منطقه دانست و اظهار کرد: در این محله، سه مسجد شاخص قرآنی فعالیت می‌کنند که این موضوع، به دلیل هویت محلی و ساکنان است و خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در منطقه وجود دارد؛ به گونه‌ای که 1000 هیئت ثبت شده در این منطقه فعالیت می‌کنند که این عوامل می‌تواند موجب محور شدن منطقه ۱۰ برای نوجوانان در امور قرآنی شود.

انتهای پیام
captcha