توسعه فرهنگ گفت‌وگو؛ مهم‌ترین هدف مناظرات دانشجویی
کد خبر: 4106556
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

توسعه فرهنگ گفت‌وگو؛ مهم‌ترین هدف مناظرات دانشجویی

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: توسعه فرهنگ گفت‌وگو، نقادی و انتقاد پذیری مهمترین هدفی است که مسابقات مناظره دانشجویان استان مرکزی به دنبال تحقق آن است.

علی اصغفر غفاری زاده،

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از جهاد دانشگاهی استان مرکزی، علی‌اصغر غفاری‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان، امروز، 21 آذر، در آیین افتتاحیه مسابقات مناظره دانشجویان که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی و  مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: متاسفانه برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات دانشجویی آن طور که باید و شاید از سوی متولیان امر اجرایی نشد.

وی افزود: با توجه به شرایطی که وجود داشت جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی و فرهنگی از سال ۱۳۹۰ با تاسیس مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی و تدوین قوانین و مقررات مناظرات را در دانشگاه‌ها برپا کرد و امسال یازدهمین دوره مناظرات که کیفیت و کمیت آن در دو سال گذشته تحت تاثیر شرایط کرونایی قرار گرفت برگزار شد هرچند در استان مرکزی مناظرات دانشجویی در شرایط کرونایی به صورت حضوری و مجازی نیز انجام شد.

غفاری‌زاده به استقبال گسترده دانشگاه‌ها از مناظرات دانشجویی با حضور 24 تیم اشاره کرد و گفت: امسال در کنار دانشجویان، طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه در این مناظرات حضور دارند که حضور آنها موجب رونق بیشتر و ارتقای کیفیت این دوره خواهد شد.

وی بیان کرد: توسعه فرهنگ گفت‌وگو، نقادی و انتقاد پذیری مهم‌ترین هدفی است که مسابقات مناظره دانشجویان استان مرکزی به دنبال تحقق آن در انتهای این دوره است تا مدیران آینده جامعه با پذیرش و توسعه این فرهنگ، مدیران شایسته‌ای شوند و در آینده مسئولیت‌های خطیر کشور را عهده‌دار شده و تاثیر آن در پیشرفت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیده شود.

انتهای پیام
captcha