موزه بلدیه شیراز راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4106690
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

موزه بلدیه شیراز راه‌اندازی می‌شود

طبق اعلام شهردار شیراز، ساختمان قدیم شهرداری این کلانشهر بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، متناسب و برازنده موزه بلدیه بوده و این موزه راه‌اندازی شود.

نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 22 آذرماه در نشست کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) از راه‌اندازی موزه بلدیه شیراز در ساختمان قدیم شهرداری این کلانشهر خبر داد و گفت: در شیراز جای یک موزه خالی است و موزه بلدیه می‌تواند کارکردهای تاریخی انقلاب اسلامی و شهرداری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ساختمان شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، متناسب و برازنده موزه بلدیه است، افزود: این پروژه باید به‌عنوان یکی اثر ملی و بین‌المللی کار و ماندگار شود.

اسدی در ادامه تصریح کرد: وظیفه شهرداری ترویج فرهنگ ورزش و حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی است و بدین منظور با برنامه‌ریزی برای شناسایی استعدادهای ورزشی نوجوانان و جوانان و معرفی آن به جامعه ورزش حرفه‌ای می‌پردازد.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز به اهمیت ایجاد موزه شهر پرداخت و گفت: در قدم اول شاهد تغییر ساختمان مدیریت شهری از این نقطه به ساختمان شهید سلیمانی بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر بودیم که شهردار شیراز موفق عمل کرد.

وی در حوزه مدیریت فرهنگی به ایجاد و راه‌اندازی موزه در این نقطه پرداخت و بیان کرد: موزه بلدیه باید مطابق استانداردهای میراث فرهنگی ایجاد و ثبت ملی و یونسکو شود.

انتهای پیام
captcha