جزییات تشییع و تدفین شهدای گمنام در یزد اعلام شد
کد خبر: 4107026
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

جزییات تشییع و تدفین شهدای گمنام در یزد اعلام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد جزییات مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر مطهر 15 شهید گمنام استان را اعلام کرد.

زارع، مدیرکل حفظ آثار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، امروز، 23 آذرماه در نشست خبری استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام اظهار کرد: 15 شهید والامقام دوران دفاع مقدس بعد از سال‌ها تفحص شدند و با برنامه ریزی‌های قبلی و در نقاطی که از قبل پیش‌بینی شده، پس از تشییع، در 15 نقطه یادمانی تدفین خواهند شد تا مکانی برای دلدادگی عاشقان شهدا، رزمندگان و ایثارگران باشند.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی که دشمن تهاجم فرهنگی را رقم زده، نیازمند این هستیم که همگان بدانند امنیت، آرامش و پیشرفت امروز کشور مدیون عزیزانی است که از جان خود گذشتند و این امنیت و آرامش بواسطه شهدا به ارمغان داریم و لذا وظیفه امروز ما، تکریم و پاسداشت شهدا است و مردم عزیز همچون گذشته با حضور گسترده خود در مراسم وداع که پنجشنبه از ساعت 14 در میدان امیرچقماق برگزار می‌شود، به دنیا نشان خواهند داد، علی رغم همه مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد می‌کند، همراه ولایت بوده و همچنان پاسداشت خون شهدا را دارند.

زارع با اشاره به اینکه این شهدای والامقام در مناطق مختلف استان تدفین خواهند شد اضافه کرد: پیکر مطهر پنج شهید، ششم دی ماه،  در شهرستان یزد تشییع و تدفین خواهد شد. بر این اساس یک شهید مربوط به عملیات کربلای 5 که در منطقه شلمچه تفحص شده و 32 سال سن دارد، در «پارک بزرگ آزادشهر» واقع در فلکه دوم تدفین می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین یک شهید در «میدان حج امامشهر» که مربوط به عملیات بدر و پیکر مطهر در شرق دجله کشف شده و 35 سال سن دارد، تدفین می‌شود. شهید دیگری که مربوط به  عملیات کربلای 5 و پیکر مطهرش در منطقه شلمچه کشف شده و 23 سال سن دارد، در «محله نجف آباد یزد» خاکسپاری خواهد شد.

زارع افزود: یک شهید گمنام در «مسکن مهر سایت علویه واقع در پشت صدا و سیما» که مربوط به تک دشمن در سال 67 و در منطقه شلمچه با 23 سال و یک شهید مربوط به عملیات بدر که در شرق دجله تفحص شده و 24 سال سن دارد، در «مسکن مهر اکرمیه» تدفین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: شهرستان زارچ میزبان یک شهید مربوط به عملیات بدر که در شرق دجله تفحص شده و 20 سال سن دارد، در «محله اله آباد» تدفین می‌شود و البته یادمان این شهید بزرگوار 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: شهرستان تفت میزبان سه شهید گمنام خواهد بود که یک شهید در «پارک شهر» تدفین می‌شود و این شهید مربوط به تک دشمن در سال 67 و پیکر مطهرش در منطقه شلمچه کشف شده و 26 سال سن دارد، شهید دیگر در منطقه «ده بالا» تدفین می‌شود که این شهید مربوط به عملیات بدر و پیکر مطهرش در شرق دجله کشف شده و 19 سال سن دارد، سومین شهید مربوط به عملیات خیبر و در جزیره مجنون تفحص شده و23 سال سن دارد که در «روستای اسلامیه» تدفین می‌شود.

زارع با اشاره به میزبانی شهرستان اردکان از دو شهید گمنام گفت: یکی از این شهدا با 17 سال سن، در «دانشگاه دولتی اردکان» آرام خواهد گرفت و مربوط به عملیات کربلای 5 و در منطقه شلمچه کشف شده است، دیگر شهید با 19 سال سن مربوط به عملیات کربلای 5 ودر منطقه شلمچه کشف شده در «پارک آزادی اردکان» تدفین می‌شود.

وی ادامه داد: دو شهید گمنام در شهرستان مهریزخاکسپاری می‌شوند و یک شهید در «حوزه علمیه برادران امام صادق(ع)» که در عملیات بدر به شهادت رسیده و پیکر مطهرش در منطقه مجنون کشف شده و 17 سال سن دارد، تدفین و همچنین یک شهید مربوط به عملیات خیبر و در جزیره مجنون کشف شده با 20 سال سن، در «منطقه غربالبیز» تدفین خواهد شد که یادمان این شهید نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اینکه بافق دیگر شهرستانی است که میزبان شهدا خواهد بود گفت: شهید گمنام مربوط به عملیات بدر که در شرق دجله کشف شده و  23 سال سن دارد،؛ در «محله بیت الرقیه» تدفین می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان ابرکوه میزبان یک شهید بزرگوار که در عملیات بدر و در شرق دجله کشف شده و 23 سال سن دارد، در «اسفندآباد» تدفین خواهد شد.

زارع با اشاره به مراسم استقبال از شهدا بیان کرد: شهدا فردا صبح، 24 آذرماه به استان وارد می‌شوند و ساعت 10:30 با استقبال مسئولان همراه و بعد از نماز ظهر و عصر کاروان خودرویی شهدا حرکت و از بلوار آزادگان به سمت میدان امام علی، میدان امام حسین (ع)، سپس چهارراه مهدیه، چهارراه فاطمیه، میدان شهید بهشتی و در نهایت چهارراه شهدا در حسینیه امیرچقماق حضور می‌یابند و از ساعت 14 استقبال مردمی را خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: پس از این مراسم شهدا به امامزاده جعفر(ع) یزد انتقال داده می‌شوند و در این 12 روز، مردم از فیض حضور شهدا بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: هم اکنون 165 شهید گمنام در 85 نقطه یادمانی تدفین شده اند که با حضور این 15 شهید، تعداد شهدای گمنام به 180 شهید می‌رسد.

انتهای پیام
captcha