طرح امداد و نجات زمستانه در یزد آغاز شد
کد خبر: 4107140
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

طرح امداد و نجات زمستانه در یزد آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: 15 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر در محورهای استان مستقر شده است.

آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، 23 آذرماه در حاشیه آغاز طرح امداد و نجات زمستانه اظهار کرد: این طرح هر سال به صورت سراسری با مشارکت دستگاه‌هایی نظیر پلیس راهور، اورژانس، راهداری و مدیریت بحران و ... برگزار و امروز مانور طرح آمادگی دستگاه‌های امدادی استان در محل فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

وی عنوان کرد: این طرح با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقای توان عملیاتی دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسئول در محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان یزد اجرایی خواهد شد. با اجرای این طرح، امدادرسانی به حوادث و سوانحی که با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل زمستان رخ می‌دهد، تسریع می‌شود و خدمات مناسب‌تر و سریع‌تری به مردم حادثه دیده ارائه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: جمعیت هلال احمر استان یزد نیز با 12 پایگاه امداد و نجات ثابت، سه پست موقت، یک پایگاه امداد و نجات کوهستان همچون گذشته در تمامی محور‌های مواصلاتی این استان، آماده خدمت رسانی به هموطنان خواهد بود.

حرازی‌زاده با بیان اینکه ناوگان امدادی هلال احمر استان به هلی کوپتر امدادی که در آشیانه هلال احمر استان مستقر است، نیز جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان مجهز و تقویت شده است بیان کرد: در طول برگزاری این طرح که از امروز آغاز شده است، شبانه روزی تعداد 88 نفر روز نیروی عملیاتی اعم از عوامل کادر و داوطلب، به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌ها و پست‌های موقت و کشیک شعب برنامه ریزی شده و مشارکت خواهند داشت.

وی عنوان کرد: تعداد 13 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه خودروی تخصصی عملیات ست نجات و 9 خودروهای کمک‌دار و پشتیبان در سطح استان تکمیل کننده خدمت رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر استان یزد خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام اینکه در طرح زمستانی هلال احمر از ظرفیت تیم‌های واکنش سریع نیز استفاده خواهد شد، و همچنین تیم آنست (سگ‌های جستجو و نجات) نیز آماده باش هستند عنوان کرد: علاوه بر امدادرسانی به خودروها و آسیب دیدگان، در قالب این طرح خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی، اسکان اضطراری و ... نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: تمامی پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha