حال ناخوش زیبایی بصری دیوارهای شهر یزد
کد خبر: 4107175
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

حال ناخوش زیبایی بصری دیوارهای شهر یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه رنگ‌آمیزی و زیبایی بصری برخی از دیوارهای سطح شهر، زیبنده یزد نیست، گفت: محیط شهری مغشوش، نامنظم و آشفته اثر نامطلوبی بر شهروندان می‌گذارد.

فخرالسادات خامسی، عضو شورای اسلامی شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی، عضو شورای اسلامی شهر یزد، 23 آذرماه در یکصد و سومین جلسه علنی این شورا گفت: رنگ‌آمیزی برخی از دیوارهای سطح شهر، زیبنده یزد نیست و به‌دلیل نور خورشید و همچنین مدت زمان طولانی، رنگ اولیه خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: سلامت روحی شهروندان به زیبایی و زیباسازی شهری به‌عنوان یک علم و هنر در حوزه معماری و شهرسازی گره خورده است و محیط شهری مغشوش، نامنظم و آشفته اثر نامطلوبی بر شهروندان می‌گذارد؛ موضوعی که متأسفانه اغلب در بسیاری از جانمایی‌های تابلوهای شهری، مبلمان شهری، تجهیزات شهری و بی‌توجهی سازمان‌ها به کلیت مناظر شهری در نما، کف و آسمان مشاهده می‌شود.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد، بر همین اساس حفظ منظر شهری و پاکسازی سطح شهر از آلودگی‌های بصری و زیباسازی دیوارها و همچنین لحاظ کردن مؤلفه‌های یکپارچه طراحی و معماری فاخر در طرح‌های تفصیلی ضرورت دارد.

خامسی درخصوص استفاده از هنر دانشجویان در این زمینه بیان کرد: می‌توان از ظرفیت دانشجویان رشته هنر در ایجاد زیبایی بصری و مشارکت با شهرداری استفاده کرد. به‌طوری که دانشجویان طرح‌ و ایده‌ را ارائه دهند و پس از بررسی‌های لازم و نهایی شدن طرح‌ها، دیوار برای خلق اثر شناسایی و پس از زیرسازی در اختیار دانشجویان قرار گیرد و در مقابل شهرداری ظرفیت و امکاناتی را در خصوص مطالبات دانشگاه‌ها یا در زمینه رشته تحصیلی این دانشجویان به آنها ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha