طرح «یاران موعود» در یزد توسعه می‌یابد
کد خبر: 4107301
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳

طرح «یاران موعود» در یزد توسعه می‌یابد

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد از توسعه طرح «یاران موعود» دانش‌آموزی با استفاده از برگزاری دوره تربیت‌مربی ویژه رابطان مهدویت مدارس خبر داد.

نشست مسئولان بنیاد مهدی موعود با مسئولان آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از یزد، محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، 24 آذرماه در اولین جلسه کمیته طرح تربیت مهدوی آموزش و پرورش استان گفت: دوره تربیت‌مربی مهد و پیش‌دبستانی علی رغم مخالفت‌ها خوشبختانه با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش برای مربیان سه شهرستان برگزار و مورد استقبال مربیان قرار گرفت و معتقد هستیم باید گروه‌هایی جهت پایش و نظارت بر اجرای این طرح با همراهی بنیاد و مسئولان آموزش و پرورش در شهرستان‌ها ایجاد و نقاط قوت و ضعف این طرح بررسی و برای سالیان آینده این طرح با قوت بیشتری برگزار شود.

وی افزود: طرح «یاران موعود» دانش‌آموزی مورد استقبال مدارس قرار گرفت اما مربیان مهدویت ما در سطح استان محدود هستند و پوشش‌دهی این طرح در تمامی مدارس ممکن نیست لذا پیشنهاد می‌کنیم جهت توسعه این طرح در تابستان آینده از رابطان مهدویت و مبلغان امین افرادی انتخاب و دوره تربیت مربی مهدویت برای این افراد برگزار شود تا این طرح به صورت جامع‌تر‌ در سطح استان برگزار شود.

رستگاری با اشاره به تصویب دوره مهدوی ضمن خدمت کارکنان دولت گفت: دوره ضمن خدمت مهدویت، انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب ویژه کارمندان دولت در شورای توسعه راهبردی مدیریت استان به تصویب رسید و می‌توان این دوره را برای فرهنگیان نیز اجرا کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد بیان کرد: می‌توان برنامه‌های شاخص مهدوی که در مدارس و نواحی برگزار می‌شود را با هماهنگی صدا و سیما پوشش خبری و تصویری داد و برای ارتباط بیشتر بنیاد با مهدوی یاوران و برنامه‌ریزی جلساتی با حضور استاندار و دیگر مدیران استان لیست مهدی‌یاوران و مدارسی که گروه مهدی یاور دارند، طبق روال سال‌های قبل در اختیار بنیاد قرار گیرد.

دبیر شورای سیاستگذاری فعالیت‌های مهدوی استان گفت: در رفع نواقص محتوایی نمایشگاه ذخیره طلایی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته، آمادگی داریم کمک کنیم و امیدواریم دانش‌آموزان به نحو مطلوبی بتوانند از این نمایشگاه بهر‌ه‌مند شوند.

حمید رستگاری، معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه در دوره تربیت‌مربی مهد و پیش‌دبستانی استقبال خوبی صورت گرفت و این دوره در دو هفته برگزار و دو مرحله آزمون از این افراد گرفته شد و از هفته آینده ان شاالله بازدید از مراکز پیش‌دبستانی را آغاز می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اردو یک روزه بازدید از نمایشگاه ذخیره طلایی برای مدارس شهرستان‌‌ها می‌تواند مثمر ثمر واقع شده و این دانش‌آموزان نیز از این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha