هدف دشمن مقابله با ایران قوی و مستقل است
کد خبر: 4107347
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

هدف دشمن مقابله با ایران قوی و مستقل است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هدف دشمن مقابله با ایران قوی و مستقل است، گفت: این دو ویژگی لازم و ملزوم هم هستند و زمانی که قوی نباشیم استقلال نخواهیم داشت.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۵ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: انسان با رعایت تقوا مرگ خود را نزدیک می‌بیند و لذا در عمل نیک شتاب می‌کند.

وی توجه به زودگذر بودن دنیا و عمل در راستای جلب رضایت خداوند را از نتایج رعایت تقوا برشمرد و با اشاره به اختیار انسان، گفت: خداوند همه‌ مسیرهای خیر و نیک را برای انسان مهیا کرد اما انسان اگر بخواهد در مسیر هدایت حرکت کند باید به خداوند، معاد و دستورات الهی ایمان داشته باشد و ایمان بزرگترین سرمایه انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ایمان باعث می‌شود تمام اضطراب‌ها و نگرانی‌های انسان از بین برود، افزود: مؤمنان و اولیای خداوند اهل ترس نیستند و زندگی آنها در اختیار خداوند است. آنگونه می‌اندیشند و حرکت می‌کنند که مورد رضایت خداوند است و نسبت به جهان مادی دلبستگی و وابستگی ندارند.

وی در بیان ویژگی‌های مؤمنان گفت: آنها برای از دست دادن مادیات ناراحت نشده و نعمت‌های دنیا آنها را ذوق زده نمی‌کند. روح انسان‌های مؤمن بزرگ است و حوادث در آنها تأثیر منفی نمی‌گذارد زیرا می‌دانند دنیا ناپایدار است و مصیبت‌ها و مشکلات برای این است که بشر دلبسته دنیا نشود.

امام‌ جمعه کرمان با بیان اینکه امنیت و آرامش در زندگی بشر مرهون ایمان واقعی به خداوند است به نشانه‌های انسان مؤمن از منظر آیات قرآن پرداخت و گفت: آنها یکدیگر را یاری می‌کنند و هدف مشترک و وحدت دارند.

وی افزود: مهمترین پیوند، پیوند مکتبی و فکری است که فارغ از شهر، قبیله و رنگ است. لذا اسلام حد و مرزی در کمک نمی‌شناسد و در هر گوشه از دنیا که انسان مؤمنی مورد ظلم واقع شود دیگر مؤمنان باید از او دفاع کنند و این یک اصل اسلامی است که در پیوند مکتبی خلاصه شده است.

وحدت حوزه و دانشگاه در هدف و فکر است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید تندگویان و شهید مفتح به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت دو مرکز مهم است که هر کدام در جایگاه خود در تاریخ و سرنوشت کشور نقش اساسی دارند.

وی مراد از وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در هدف و فکر دانست و افزود: زمانی که این دو مرکز به عنوان دو بال پیشرفت در حوزه‌های مختلف در کنار هم قرار گرفتند، وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه صورت گرفته است.

امام جمعه کرمان با اشاره به در پیش بودن شب یلدا گفت: این شب فرصت خوبی برای سرکشی به والدین و بزرگترها است. این شب باید به فرصتی برای جدی‌تر شدن وحدت خانوادگی و از بین رفتن اختلافات، پرهیز از چشم و هم چشمی‌ها شود و شادی واقعی زمانی است که به تکلیف خود عمل کنیم که از مهمترین آنها صله ارحام است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به بیانات چند ماه اخیر مقام معظم رهبری، گفت: هدف دشمن مقابله با ایران قوی و مستقل است. این دو ویژگی لازم و ملزوم هم هستند و زمانی که قوی نباشیم استقلال نخواهیم داشت. کشوری استقلال پایدار دارد که در عرصه‌های مختلف قوی و قدرتمند باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان کشور باید به مسائل اصلی بپردازند و مراقب باشند تا دشمن حواس آنها را پرت کارهای کم‌اهمیت نکند، افزود: دشمن با تحت فشار قرار دادن کشور به دنبال برخوردهای رادیکالانه است اما راهبرد رهبری توصیه به رعایت تعادل و پرهیز از برخوردهای تند است.

امام‌ جمعه کرمان با بیان اینکه مسئولان با حفظ مسائل امنیتی باید مراقب باشند، گفت: دشمن در تبلیغات خود به دنبال جامعه دو قطبی است لذا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید مرز اغتشاشگران و معترضان را از هم جدا کرده و با صبر انقلابی فضایی را فراهم کنیم که مانع سواستفاده هوا پرستان شود.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان در پایان تصریح کرد: جامعه انقلابی باید توجه کند نگاه مادی گرایانه ایمان را به رسمیت نمی‌شناسد و به تجهیزات توجه دارد اما جامعه مؤمن نگاه ایمانی و در کنار آن تجهیزات کامل دارد. جامعه ایمانی باید دشمن و نقشه‌های آن را خوب بشناسد و اطاعت از رهبری و امامت جامعه و وحدت را در دستور کار خود قرار دهد و از کدورت‌های جناحی پرهیز کنند زیرا وحدت و همدلی سبب ایران قوی و اجرای صحیح دستورات اسلام در جامعه می‌شود.

انتهای پیام
captcha