پیشرفت علمی و نظامی ایران دشمن را هراسان کرده است
کد خبر: 4107351
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

پیشرفت علمی و نظامی ایران دشمن را هراسان کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پیشرفت علمی و نظامی ایران دشمن را هراسان کرده است، گفت: در اتفاقات اخیر دشمنان به هر وسیله‌ای تلاش کردند که مشکل‌آفرینی کنند.

آیت الله خاتمیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز، ۲۵ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، با اشاره به کلام نورانی امام علی(ع) در باب علم و دانش، اظهار کرد: حضرت فرمودند: دانش وسیله‌ای برای برتری، پیشتازی و پیشرفت در یک جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت علم در ایران و فرارسیدن ۲۵ آذر هفته پژوهش و تحقیق، از اتفاقات و جریانات علمی کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: هر جا که آگاهی انسان بالا رفت، معرفت و شعور بندگی نیز به تبع آن افزایش پیدا می‌کند و در این مسیر بر لذت و خلوص عبادت بندگی نیز تاثیر خواهد داشت.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره عقب‌ماندگی علم در زمان طاغوت، ابراز کرد: ایشان گفتند آن روزی که کاروان علم در حال حرکت بود ما به آن نرسیدیم لذا حرکت علمی دنیا چشم‌گیر بود اما اکنون تنها راه‌، حرکت جهشی است.

خاتمی با تأکید بر تلاش شبانه‌روزی محققان و دانشمندان ایرانی، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی دیگری در جمع محققان، اندیشمندان و دانشجویان اظهار داشتند که در سال‌های اخیر به برکت انقلاب اسلامی حرکت علمی ایران ۱۱ برابر سرعت متوسط جهانی بوده‌ است.

وی با اشاره به رتبه ۱۶ ایران در حوزه علم و دانش در جهان، اذعان کرد: ‌مقام معظم رهبری بیان داشتند دشمن از حرکت علمی و جهاد علمی جوانان ما بیمناک است، چرا که به لحاظ استعداد علم نیز از متوسط جهانی بالاتر هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: این شخصیت برجسته در مقام اجتهاد و دکتری دانشگاه علوم قدم‌های موثری در این زمینه برداشت؛ وی سبب هم‌افزایی وحدت بین دانشگاهیان و حوزه شد، اما ما غفلت کردیم.

وی با اشاره به ترور آیت‌الله مفتح، افزود: امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب درباره ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در بیاناتی فرموده‌اند: «امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها بسیج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند. فرزندان بسیجی در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی باشند، امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند».

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به روز عاری از خشونت و افراط‌گری، بیان کرد: این روزها کسانی حرف از نبود خشونت می‌گویند که خود عامل ترویج آن هستند؛ شما ببنید چه کسی عامل و شروع‌کننده بزرگ‌ترین جنگ‌ها و خشونت‌های جهانی بوده است؟ آمریکا با ۶۰ حمله نظامی بزرگ‌ترین ترویج‌کننده خشونت در دنیا بوده و در همین جریانات اخیر نیز مواضع خود را صریحانه اعلام کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمنان از اسلام و وحدت‌آفرینی آن هراسان هستند، تأکید کرد: در جریانات اخیر دیدیم که مردم علاوه بر معترض بودن به گرانی، مشکلات معیشتی و عملکرد برخی مدیران ‌مواضع خود را از صف اغتشاشگران جدا کردند.

خاتمی با بیان اینکه پیشرفت علمی و نظامی ایران دشمنان را هراسان کرده است، افزود: در اتفاقات اخیر به هر وسیله‌ای تلاش کردند که مشکل‌آفرینی کنند. با دعواهای قومیتی، زمزمه تجزیه، دروغ‌های بزرگ و نافرمانی مدنی. اگر چه ما نیز معترض برخی چیزها هستیم اما آنان نهایت تلاش خود را کردند که بر روی ارزش‌های دینی و اسلامی پا بگذارند که مردم بصیر و آگاه متوجه نقشه شوم آمریکا و تمام هم‌دستان‌ آن‌ها شدند.

انتهای پیام
captcha