دشمن به دنبال جدایی بین حوزه و دانشگاه است
کد خبر: 4107358
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

دشمن به دنبال جدایی بین حوزه و دانشگاه است

امام جمعه بجنورد گفت: دشمن در گذشته تلاش می‌کرد تا حوزه و دانشگاه را از یکدیگر جدا کند و امروز نیز به دنبال همین موضوع است.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد، ۲۵ آذرماه، در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلی بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه هر مسئولی باید در دوران مسئولیت خود به خلق خدا کمک کند که منفعت این کمک برای آخرت شخص مسئول خواهد بود، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو مجموعه علمی هستند که از قدیم تا به امروز، دشمن به دنبال جدا کردن این دو مجموعه از یکدیگر بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مانند دو بال برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: روز شهادت شهید مفتح را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند. شهید آیت الله مفتح، بالاترین درجات علمی حوزه علمیه و دانشگاه را کسب کرده بود.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید براینکه امروز هزاران نفر از روحانیون و علما هستند که با عناوین مختلف و متعدد در دانشگاه‌ها مشغول به کار هستند، اضافه کرد: این بهره‌گیری حوزه از دانشگاه و همچنین دانشگاه از حوزه برای تکامل کشور بسیار مفید است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه رشد کشور در سایه علم است که دشمنان برای جلوگیری از رشد علمی نظام تمام تلاش خود را به کار گرفته است، تصریح کرد: در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران بسیاری از علما و دانشمندان را بخاطر عِلمشان به شهادت رساندند.

وی با تأکید براینکه تعداد زیادی از دانشمندان هسته‌ای کشور به دست دشمنان به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: دشمنان چشم پیشرفت علمی کشورهای اسلامی را ندارند و از همین جهت به دنبال نابودی چهره‌های علمی کشورهای اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به روز حمل و نقل، بیان کرد: رانندگان که در ناوگان عمومی کشور مشغول به فعالیت هستند، از دوران جنگ تحمیلی و تا به امروز پای نظام و ارزش‌ها ماندند و در اغتشاشات اخیر دشمن تلاش کرد که رانندگان بازیچه دست بیگانگان شوند اما باز هم رانندگان مسیر خود را از اغتشاشگران جدا کردند که این کار مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر می‌کند تا مشکلات این قشر را حل کنند.

وی در پایان تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی که به راه انداخته است، افکار جوانان کشور را نشانه گرفته و با انتشار مطالب دروغ فکر جوانان را تغییر می‌دهند که برای نمونه در زمان حضرت علی(ع) نیز همین مسیر را پیش گرفتند که مقابله با این مهم، نیازمند بصیرت‌افزایی در جامعه است.

انتهای پیام
captcha