حوزه و دانشگاه دو بال تعالی انقلاب هستند
کد خبر: 4107363
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

حوزه و دانشگاه دو بال تعالی انقلاب هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به پیش‌رو بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در سایه انقلاب اسلامی این دو مرکز علمی دو بال تعالی انقلاب هستند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 25 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی رشت برگزار شد، با بیان اینکه تقوا بهترین توشه آخرت است، اظهار کرد: پدران و مادران شیوه شکرگزاری نعمات و قدردانی از خدمات خدمتگزاران را به فرزندانشان یاد بدهند چراکه انسان قدردان و شاکر محبوب مردم است.

وی با اشاره به فرموده قرآن گفت: کسی که زبان شکر دارد، در حقیقت از خود ستایش کرده و به ترمیم روح و روان خود پرداخته و کسی که کفران نعمت کرده، بداند خداوند بی‌نیاز و کریم است اما زبان ناشکرش روزی بلای جانش می‌شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به پیش‌رو بودن 27 آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه و تبریک این روز به همه دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه افزود: خوشبختانه در سایه انقلاب اسلامی این دو مرکز علمی یکدیگر را شناخته و دو بال تعالی انقلاب شده و دانشگاهی و حوزوی برای رشد جامعه تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور تصریح کرد: در اغتشاشات و آشوب‌ها دولت آلمان پرچم آمریکا را به دست گرفتند در حالی‌که خود آمریکایی‌ها هیچ احترامی برای اینها قائل نیستند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه 1+5 و کشورهای دیگر آلمان را به رسمیت نشناخته و به کشور حساب نمی‌کنند، بیان کرد: آلمان در حالی پرچم مبارزه با ایران را به دست گرفته و در جریان اتفاقات اخیر سلاح وارد کشور می‌کرد که اکنون به فلاکت و دریوزگی افتاده‌اند؛ حدود دو هزار نفر از ضدانقلابیون نیز در این اغتشاشات هرکسی پرچمی به دست گرفتند و برای ضربه به نظام تلاش کردند اما با شکشت مواجه شدند. اغتشاشگران دنبال پروژه کشته‌سازی نیروهای نظامی و انتظامی و مردم، آتش زدن قرآن و ناامنی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دشمنان با شعار دفاع از حقوق زن، مرگ یک دختر را بهانه کرده که خودشان آدم‌ربا و به گفته روزنامه‌های خودشان 222 کودک را در قفس انداخته‌اند، تصریح کرد: اخیرا ایالت متحده و سازمان ملل، جمهوری اسلامی را از عضویت در کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل خارج کرده است. به زعم آنها، انگار همه دنیا طرفدار حقوق زن و تنها ایران حقوق زن نیست.

وی با بیان اینکه البته خارج کردن ایران از این کمیسیون به ضرر نیست بلکه پیروزی است چراکه زنان ایرانی در رشته‌های مختلف در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کرده و کشورهای دیگر خواستار حضورشان در آن کشورها بوده و محروم از حضور در مجامع جهانی نیستند، گفت: آمریکا و اروپای یدک‌کش، در حالی ادعا کرده که ایران حقوق زن را رعایت نمی‌کند که خودشان دنبال تجاوز جنسی و برده‌کشی از زنان هستند؛ در ایالات متحده سالانه ۱۵هزار زن را قاچاق کرده و در عربستان حتی زنان اجازه رانندگی ندارند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا در حالی مدعی حقوق بشر شده که خودشان از زنان به عنوان کالا استفاده کرده و بیشترین زنان زندانی در زندان‌های آنهاست، گفت: شعار «زن زندگی آزادی» شعار صهیونیست‌هاست. در عربستان زنان اجازه حتی رانندگی کردن ندارند که در ایران 30 هزار زن پزشک متخصص داریم و در همه عرصه‌ها در کنار مردان حضور داشته و مراکز علمی در اختیار آنهاست.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه آمریکا در 43 سال اخیر به عناوین مختلف 800 نوع تحریم را متوجه جامعه ایرانی کرده و اصلا طرفدار حقوق زنان نیستند، یادآور شد: رژیم شاهنشاهی قبل از انقلاب فجیع‌ترین عمل را با زنان داشته‌اند اما با آغاز انقلاب اسلامی احترام و عزت به آنان آغاز و در همه عرصه‌ها و میادین افتخارآفرینی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha