یلدا را به فرصتی برای مودت خانوادگی تبدیل کنیم
کد خبر: 4107366
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

یلدا را به فرصتی برای مودت خانوادگی تبدیل کنیم

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فرارسیدن شب یلدا گفت: این شب بهانه‌ای است برای نشست و برخاست‌های خانوادگی و دوستانه و باید در این زمینه از فرصت پیش رو بهره‌برداری کامل داشت و آن را به فرصت آشتی و مودت خانوادگی تبدیل کرد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 25 آذرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به طرح هزار خنجر و اهداف آن گفت: این طرح صهیونیستی که مبدع آن رژیم اشغالگر قدس و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی بود. 

وی ادامه داد: در این طرح باید توجه داشته باشیم به نمونه‌های آن که از جمله می‌توان به جریان ترکیه و رژیم صهیونیستی و پیمانی که وجود دارد، جریان قفقاز و تغییر مرزهای شمال غربی، جریان از دست رفتن بانوی کردستانی و فتنه‌ها و آشوب‌ها، جریان کشته‌سازی در سراسر کشور، جریان ناامن‌سازی درونی کشور با آشوب‌ها، وارد کردن سلاح گرم و پیشرفته و جریان ترورهای فتنه انگیز و همچنین استفاده از ظرفیت داعش و تروریست‌های تجزیه طلب، جریان حذف ایران از کنوانسیون حقوق زنان در سازمان ملل، صدور قطعنامه‌های بین المللی علیه ایران و جریان اعتصاب‌ها و اختلال در سیستم اقتصادی، هک کردن نرم افزارهای ایرانی و ... اشاره کرد اما این سوال مطرح می‌شود که ما در برابر این جریان‌ها چه وظیفه‌ای داریم؟

مدرسی افزود: این‌ها همه یک شیرازه دارند و با جنگ نرم و شبه افکنی و دروغ پردازی شروع می‌شود با چند هدف از جمله ایجاد فضای روانی مبتنی بر ناکارآمدسازی نظام، دین ستیزی و همچنین ایجاد احساس ناامنی روانی، شغلی، اقتصادی و جانی در کشور، تضعیف اقتدار نظام اسلامی، جداسازی مردم و جامعه از ارزش‌های اسلامی و در نهایت کشاندن به پای میز مذاکره که مردم باید اتحاد در زیر پرچم رهبری و توجه به حق و صبر به تعبیری مقاومت را سرلوحه قرار دهند و دولت هم به معنای عام کلمه اعم از مجلس و دست اندرکاران اجرایی و غیر اجرایی نیز وظایفی را دارند، اولاً باید ببینیم در حقیقت مردم از چه چیزی گله‌مند هستند، امروز مردم از کاهش ارزش پول ملی به شدت گله‌مند هستند و در این زمینه دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید ورود جدی‌تر و کلیدی داشته باشند و به ورود روبنایی اکتفا نکنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: طبق تحلیل‌های کارشناسان و نظرات مردمی، مردم انتظار دارند از ارزاق معیشتی آنها و به طور کلی از اقتصاد کشور دلار زدایی شود، در کشور ما باید هیمنه دلار شکسته شود. همانطوری که از برجام اجمالاً دلار زدایی کردیم در سایر بخش‌ها نیز باید دلار زدایی کرد.

وی بیان کرد: موضوع دیگر تغییر سیاست‌های کلان اقتصادی است مثل جلوگیری از آزادسازی اقتصادی چراکه این آزادسازی اقتصادی که به مفهوم امروزی وجود دارد جز گرانی، تورم و زیر پا له شدن طبقات ضعیف‌تر چیزی به همراه ندارد و همچنین تقویت بخش خصوصی نیز باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد همراه با نظارت دولت و تشکیل شرکت تعاونی‌های کلان به معنای واقعی را باید داشته باشیم.

مدرسی افزود: بورس‌زدایی از اقتصاد نیز مطرح است که باید صورت گیرد، به طور مثال ماشینی را در چند روز گذشته وارد بورس کردند که ابتدای امر قیمت اصل آن 700 تا 800 میلیون بوده است که در بورس قیمت آن را تا 1 میلیارد و 700 میلیون تومان رسانده است، لذا می‌توان گفت این اقدام اقتصاد آزاد و بورس محسوب نمی‌شود. انحصارزدایی از اقتصاد کشور نیز لازم است و در نهایت به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت نیاز به ترمیم دارد و هر کجا لازم است باید تغییر به نفع مردم و کشور صورت گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهارشنبه آینده نیز شب یلدا است و بهانه‌ای است برای نشست و برخاست‌های خانوادگی و دوستانه و باید در این زمینه از فرصت پیش رو بهره‌برداری کامل داشت و آن را به فرصت آشتی و مودت خانوادگی تبدیل کرد.

انتهای پیام
captcha