پیشرفت در مسائل علمی و فناوری منشا قدرت کشور است
کد خبر: 4107372
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
امام جمعه گرگان:

پیشرفت در مسائل علمی و فناوری منشا قدرت کشور است

امام جمعه گرگان به ۲۵ آذر روز پژوهش و تحقیق اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته منشا قدرت نیروی نظامی بود اما امروزه مسئله مهمی در دنیا وجود دارد و آن قدرت علمی است و هر کشور که از نظر علمی در جهان جلوتر باشد حرفی برای گفتن دارد.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان به خطبه‌های امیرالمونین در نهج‌البلاغه در مورد مباحث توحیدی اشاره کرد و گفت: خداوند نه حرکت دارد و نه سکون زیرا حرکت را خداوند آفریده و خداوند اول زمین و آسمان و هر چیزی که در این دنیا وجود دارد را آفریده و بعد حرکت را به وجود آورده و خداوند کمال مطلق و قدرتش مطلق است لذا جریان حرکت یعنی حرکت از سوی نقض به سوی کمال که در مورد خدا صدق نمی کند.

امام جمعه گرگان با اشاره به جملات قصار امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه گفت: هر چیزی در مقابل مقدرات الهی خار است و اگر مقدر الهی در مورد چیزی صدق کند بقیه امور بیهوده‌است، لذا تمام عوامل بر روی زمین به دست خداوند است و خداوند ذات مطلقه الهی است و همه چیز براساس حکمت الهی اتفاق می‌افتد.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: همه انبیای الهی در برابر مقدرات الهی تصمیم بودند، لذا مومنان و بندگان خدا باید با تاسی از سیره انبیای الهی از منش و رفتار آنها در زندگی استفاده کنند.

امام جمعه گرگان به ۲۵ آذر روز پژوهش و تحقیق اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته منشا قدرت نیروی نظامی بود و حرف اول را می‌زد و بعد مسائل اقتصادی به وجود آمد اما امروزه مسئله مهمی در دنیا وجود دارد و قدرت علمی و هر کشور که از نظر علمی در جهان جلوتر باشد حرفی برای گفتن دارد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه در بخش پژوهش و فناوری خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در بین بیش از ۲۰۰ کشور جهان در رتبه ۱۶ قرار دارد، افزود: طی سال‌های گذشته دانشمندان هسته‌ای، موشکی ایران توانستند به علوم و فنون نوین دست پیدا کنند و این باعث شد تا ایران جایگاه فاخری در سطح جهان داشته باشد و حتی موجب اعجاز دشمنان شود.

آیت‌الله نورمفیدی به سالروز شهادت شهید مفتح و ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت این دونهاد تاثیرگذار نقش مهمی در پیشرفت و توسعه و جایگاه علم و دانش در کشور دارد اما وحدت دو نهاد به معنای این نیست که هر کدام وظایف خود را ترک کرده و به نهاد دیگر واگذار کنند لذا باید در راستای اهداف هم حرکت کرده و جایگاه خود را حفظ کنند و هر کدام از دانشگاه و حوزه باید نسبت با این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رانندگان و کامیون داران حمل و نقل در وقایع اخیر اشاره کر و گفت: این عزیزان و خادمان حمل و نقل شهری در شرایطی که دشمنان به دنبال اختلال و و کارشکنی بود بسیار هوشمندانه عمل کردند و جا دارد از زحمات این قشر زحمتکش قدردانی شود.

انتهای پیام
captcha