تقابل حوزه و دانشگاه از اهداف دشمن است
کد خبر: 4107380
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

تقابل حوزه و دانشگاه از اهداف دشمن است

امام جمعه ملایر با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: یکی از اهداف دشمن قرار دادن حوزه و دانشگاه در مقابل هم است.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر امروز 25 آذر ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: در ایام فاطمیه هستیم و باید در این ایام بیش از دیگر ایام سال نسبت به شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) توجه و بصیرت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) جایگاه والایی در نزد خدا دارد، افزود: اگر حضرت زهرا(س) از اعمال ما رضایت داشته باشد خدا راضی و غضب ایشان باعث غضب خدا می‌شود.

برقراری با بیان اینکه ما دو نوع غضب داریم که برخی منفی و برخی مثبت است، گفت: غضبی که باعث ناراحتی و ایجاد مشکلات است نهی شده این نوع از سوی شیطان است اما غضبی که پیامبر(ص) فرمود غضب خدا در غضب حضرت زهرا(س) است مقدس است چراکه مسئله امامت و ولایت امیرمؤمنان (ع) و امامت و ولایت پای کار بوده است. خشم حضرت زهرا (س ) همیشه از غاصبان ولایت بوده و آنها نفرین شده و مورد غضب حضرت زهرا(س ) تا قیامت خواهند بود.

خطیب جمعه ملایر در ادامه ضمن تقدیر از کامیون داران و افرادی که حمل و نقل باری کشور را بر عهده دارند، افزود: حقیقتا این افراد با بصیرت هستند که بارها از سوی رسانه‌های معاند مورد دعوت قرار گرفتند تا اعتصاب و توقف کنند اما هرگز پاسخ مثبت دشمن ندادند.

وی افزود: این افراد از سوی دشمن بارها مورد تهدید و حمله قرار گرفتند اما هرگز تسلیم حرف‌های دشمن نشدند و از ولایت دفاع کردند و این روز باید در تاریخ حمل و نقل کشور ثبت شود و مسئولان باید ویژه مشکلات این مجموعه را حل کنند، چراکه نشان دادند واقعا به اسلام و انقلاب پایدار هستند.

برقراری در ادامه به سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: شخصیت این شهید والامقام در همه ابعاد بی‌نظیر است و امروز هدف دشمن این است که حوزه و دانشگاه را از هم جدا کند و در مقابل هم قرار دهند در اغتشاشات اخیر نیز این موضوع را دیدیم.

وی اضافه کرد: دین هرگز در تقابل با صنعت نیست دین می‌گوید باید خودکفا باشیم. با توجه به سفر رئیس جمهور چین به عربستان، تفاسیر مختلفی از این سفر توسط رسانه‌ها صورت گرفت اما در واقع این سفر یک سفر تجاری با امضای قراردادهای بزرگ بوده و اینکه برخی تفاسیر است که چین شریک راهبردی ایران است چین جزو کشورهای شریک ما هست و اما سطح شراکت ما به سطح راهبردی نرسيده توجه ایران به شرق به معنی وابستگی ما به شرق نیست بلکه معاملات با شرق است و برخی تفاسیر این جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه‌ای دشمن است.

امام جمعه ملایر در پایان صمن خداحافظی از مردم ملایر بعد از 6 سال و 4 ماه خدمت در این شهر مردم ملایر را مردمی مومن و خوب برشمرد و حضور مردم ملایر در نماز جمعه بسیار باشکوه بوده‌است.
وی اضافه کرد: در جابجایی بنده کسی نقش نداشته و تصمیمات و برنامه‌های نماز جمعه از مرکز انجام می‌شود و تصمیم از مرکز بوده است، از همه اقشار جامعه و مردم ملایر، نهادها و دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و... تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha