سلامت و ورزش؛ از مهم ترین درخواست‌های بانوان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4107416
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

سلامت و ورزش؛ از مهم ترین درخواست‌های بانوان خراسان‌جنوبی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سلامت و بهداشت و ورزش از مهم ترین درخواست‌های بانوان این استان است و تقاضای تاسیس پارک‌های بانوان دارند.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، امروز جمعه ۲۵ آذرماه در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: وضعیت خانواده در خراسان جنوبی نسبت به کشور مناسب تر بوده و مسئله پایداری خانواده و ازدواج در این استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و طلاق پایین تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه در سفر اول اعتباراتی برای بانوان خراسان‌جنوبی در نظر گرفته نشد و امیدواریم در این سفر جبران شود، افزود: در کنار وضعیت باثبات خانواده در این استان شاهد مشارکت خوب بانوان خراسان جنوبی در حوزه اقتصاد هستیم و مشارکت اقتصادی بانوان این استان یک واحد بالاتر از میانگین کشوری و بیکاری بانوان سه واحد کمتر از میانگین کشوری قرار دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد که می‌توان تلفیقی خوب بین کار فردی و خانوادگی و اجتماعی با حفظ ارزش اسلامی برقرار کرد، تصریح کرد: میزان آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی کمتر است و جرائم نسبت به برخی استان‌ها کاهش دارد و نشان می‌دهد که استحکام خانواده می‌تواند تضمین کننده بسیاری از معیارهای استانداردی باشد که در فعالیت‌ها داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به درخواست بانوان استان در خصوص تاسیس بازارچه‌های موقت و دائمی مرزی، یادآور شد: سلامت و بهداشت و ورزش از مهم ترین درخواست‌های بانوان این استان است و تقاضای تاسیس پارک‌های بانوان دارند.

وی گفت: بحث تامین تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی متخصص زنان در استان با توجه به پایبندی خانواده‌ها به مسائل فرهنگی باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام
captcha