همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد
کد خبر: 4107623
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد

همایش وحدت حوزه و دانشگاه،‌ امروز، 26 آذرماه به میزبانی دانشگاه آزاد واحد ساری برگزار شد.

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ساریبه گزارش ایکنا از مازندران، به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح، امروز، 26 آذرماه همایش وحدت حوزه و دانشگاه  به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، در این همایش  با اشاره به فرار رسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح، گفت: هم‌گرایی جامعه دانشگاهی و حوزوی خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است افزایش این هم‌گرایی باید مورد توجه دانشگاهیان و حوزویان باشد.

وی افزود: یکی از آرمان‌های بزرگ همه مصلحان بزرگ جامعه اسلامی ازجمله شهید مفتح نزدیکی دو قطب فرهنگی و تربیتی دانشگاه و حوزه است.

آیت‌الله لائینی تصریح کرد: انسان در زندگی هم نیاز به ابزار زندگی و هم نیاز به شناسایی راه و مسیر درست از نادرست را دارد،‌ ابزار زندگی را در حوزه‌های گوناگون باید دانشگاه تولید کند، اما ابزار به تنهایی جوابگوی زندگی بشر نیست بلکه باید مهارت استفاده از این ابزار را نیز آموخت.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه راه و مسیر درست زندگی کردن را حوزه باید به مردم بیاموزد،‌ خاطرنشان کرد: دو قطب حوزه و دانشگاه دو شعبه از مؤسسه علم و دین محسوب می‌شوند که فعالیت توأمان این دو قطب انسان را به سعادت می‌رساند.

وی اظهار کرد: تعامل دو نهاد علم و دین بدین شکل است که یکی ابزار می‌سازد و دیگری ابزار را با مبدا و معادی ارتباط می‌دهد که در نهایت بشر به مقصد قرب الی الله برسد. غرب که شعار دوری از خشونت و افراطی‌گری را سر می‌دهد، بدترین خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها را در کشورهای مختلف پیاده‌سازی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران ادامه داد: اگر علم با دین همراه نشود خروجی آن انسان‌های مسلسل‌ساز می‌شود،‌ اگر قدرت ابزارسازی را به راه هدایت و راه درست زندگی پیوند نزنیم خطراتی را برای بشر رقم می‌زند.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه متأسفانه بزرگترین و پیشرفته‌ترین ابزار به نام فضای مجازی  دست انسان‌هایی است که از دین بی‌بهره مانده‌اند،‌ گفت: جدایی علم و دین نتیجه‌اش این می‌شود که به تعبیر رهبری فضای مجازی به قتلگاه بشر بدل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد: علم بدون نگاه به ارزش‌های دینی سرانجامی ناخوش دارد و دین بدون توجه به داده‌ها و پیشرفت‌های علمی هم ثمری نخواهد داشت و این دو توأم با هم هستند.

انتهای پیام
captcha