حوزه و دانشگاه دو بال تعهد و تخصص در کشور هستند
کد خبر: 4107726
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان:

حوزه و دانشگاه دو بال تعهد و تخصص در کشور هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو بال تعهد و تخصص در کشور هستند، گفت: هدف دشمن از ترور استاد شهید مرتضی مطهری و آیت‌الله دکتر مفتح به هم زدن وحدت و انسجام بین حوزه و دانشگاه بود.

حجت الاسلام طاهری رییس دانشگاه آزاد  اسلامی گرگانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا گلستان حجت‌الاسلام سید علی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهادت شهید دکتر مفتح مبنای نامگذاری وحدت حوزه و دانشگاه است. امام خمینی(ره) به این دو قشر توجه ویژه‌ای داشتند و دانشگاه و حوزه را محلی برای تربیت مدیران آینده کشور می‌دانستند.

رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان افزود: هدف دشمن از ترور استاد شهید مرتضی مطهری و آیت الله دکتر مفتح به هم زدن وحدت و انسجام بین حوزه و دانشگاه بود و از این رو ، این روز را به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند و این نامگذاری بدان معناست که در این مراکز مدیرانی تربیت شوند که هم تعهد داشته باشند و هم تخصص. تعهد در حوزه‌های علمیه و تخصص در دانشگاهها. مدیرانی که نسبت به مردم، اعتقادات و نظام تعهد داشته باشند.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو بال تعهد و تخصص در کشور هستند، افزود: وحدت این دو می توانند در رونق و شکوفایی کشور تاثیر گذار باشد. و در همین راستا شورایی با عنوان شورای همکاریهای حوزه و دانشگاه شکل گرفت. برخی از روحانیون با حضور در دانشگاه به جهت تحصیل و تدریس این ارتباط را بیشتر کرده‌اند، چه در مقام دانشجو و چه در مقام استاد.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیت این وحدت را مقایسه کنیم قطعا نسبت به اوایل انقلاب قدم‌های زیادی برداشته شده است. ولی اینکه ما انتظار داشته باشیم که به حد مطلوب رسیده باشد، نه ، هنوز به حد مطلوب نرسیده است چرا که دروسی که در دانشگاهها تدریس می‌شوند، هنوز ترجمه متون غربی است که نسبتی با خدا و معنویت ندارد و یکی از برکات این وحدت این است که توانسته بخشی از این متون را تغییر بدهد. این متون باید بومی‌سازی‌ شود ولی تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: دشمن از وحدت حوزه و دانشگاه ناراحت است و مادامی که دانشگاههای ما مقدس باشند به اهداف خود نمی‌رسند و می‌خواهند قشر دانشجو را نسبت به نظام بدبین کنند. اکثریت دانشجویان ما با آنان همراهی نمی‌کنند و دست دشمن را پس می‌زنند و این یکی دیگر از برکات وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم بحث وحدت بین حوزه و دانشگاه را در ۲۷ آذر محدود نکنیم و در کل سال شاهد این وحدت باشیم و همه خلاها را برای خدمت رسانی به مردم و نسل در طراز انقلاب پوشش دهند.

انتهای پیام
captcha