پژوهش‌های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان یزد معرفی شدند
کد خبر: 4107811
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

پژوهش‌های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان یزد معرفی شدند

بیستمین دوره معرفی پژوهش‌های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان یزد با حضور رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

پژوهش‌های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان یزد معرفی شدندبه گزارش ایکنا از یزد، بیستمین دوره معرفی پژوهش‌های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی استان یزد، با حضور قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهران فاطمی استاندار یزد و دیگر مسئولان استانی در محل سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست گفت: تجلیل از پژوهش‌های برتر فرهنگی، اجتماعی و هنری استان 20 سال بدون وقفه برگزار شده و تاکنون 900 عنوان پژوهشی و حدود 100 طرح مورد حمایت این نهاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به حمایت از دو طرح واکاوی سبک اجتماعی و فرهنگی یزدی‌ها و تدوین گویش‌های محلی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در سال جاری بیان کرد: در بیستمین جشنواره ۴۶ اثر به دبیرخانه رسید که ۳۵ اثر به مرحله داوری ارسال و در نهایت هشت اثر برتر و به عنوان برگزیده معرفی شدند.

قاسم زائری رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از بن مایه‌های مهم فرهنگی، اهتمام و توجهی است که در ملت ما در حوزه پژوهش و فناوری وجود دارد و این موضوع در سطح کمال یافته‌ای قرار گرفته است، البته مشکلاتی از جمله بحث مرتبط با قوانین، وجود و توزیع منابع و همچنین مداخلات خارجی در مسیر کار وجود دارد.

وی آمایش فرهنگی و هنری را در وزارت‌ ارشاد مورد توجه خواند و افزود: در بحث آمایش تقریباً مباحث فرهنگی و هنری مورد توجه نبوده است و لذا پس از پیگیری‌های زیاد آمایش فرهنگ و هنری کشور مورد توجه قرار گرفت و در وزارت‌خانه توجهی به بحث اقلیم‌های فرهنگی و هنری به وجود آمد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهتمام زیادی به حوزه پژوهش وجود دارد و تأکید دولت بر این است که هیچ تصمیم‌گیری بدون فعالیت پژوهشی انجام نشود و لذا فضای بسیار خوبی برای رونق پژوهش وجود دارد.

یادآور می‌شود در پایان این نشست از سعید دشتی‌زاد، سید منصور امامی میبدی، بهروز اسلامی و مروارید عارف‌منش، علیرضا افشانی، محمد ترکاشوند، سمیه فاضل نجف‌آبادی، عباس زارع بنادکوکی، صدیقه رمضانخانی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha