شهریه‌های اندکی که توان سرپا نگهداشتن مؤسسات قرآنی را ندارد
کد خبر: 4107867
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

شهریه‌های اندکی که توان سرپا نگهداشتن مؤسسات قرآنی را ندارد

مدیر مؤسسه مهد قرآن صاحب‌العصر(عج) مهریز از کم توجهی دستگاه‌های متولی امور قرآنی در زمینه حمایت‌های مالی و اختصاص اعتبارات و بودجه به بخش مردمی گلایه کرد و گفت: قریب به اتفاق مؤسسه هزینه‌های جاری خود را از دریافت شهریه‌های اندک و نهایتا با جذب حمایت خیرین تأمین می‌کنند.

درآمدمهدی دهقانی‌زاده، مدیر مؤسسه مهد قرآن صاحب‌العصر(عج) مهریز یزد در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: این مؤسسه از سال 1372 با همت حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان و با اخذ مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأسیس شد که شعبه‌ای از آن نیز در روستای عصمت‌آباد شهرستان مهریز است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد فعالیت این مجموعه در عرصه حفظ تخصصی است، ادامه داد: این مؤسسه دوره‌های تخصصی حفظ مقطعی(دو، سه و چهارساله) و حفظ موضوعی را در کنار دوره‌های تفسیر و مفاهیم قرآن و همچنین آموزش عمومی قرآن را از گروه سنی پنج سال تا بزرگسال برگزار می‌کند.

دهقانی‌زاده درباره تعداد مؤسسات قرآنی فعال مهریز، اضافه کرد: در مهریز یزد پنج مؤسسه چون جامعةالقرآن، مهد قرآن، نورالمبین، کوثر، ثقلین فعالیت می‌کند که از این تعداد دو مؤسسه نورالمبین و کوثر پس از ایام کرونا و به دلیل عدم امکان پرداخت اجاره‌بهای مؤسسه، تقریباً فعالیت آنها نیمه تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سه مؤسسه فعال، تقریباً 600 قرآن‌آموز را تحت پوشش دارند، ادامه داد: برخی از این مؤسسات کماکان دارای دوره‌های غیرحضوری هستند اما مؤسسه ما(مهد قرآن) به دلیل استقبال بیشتر متقاضیان به دوره‌های حضوری، اکثر کلاس‌هایش به صورت حضوری است.

مدیر مهد قرآن صاحب‌العصر(عج) مهریز درباره ضرورت حمایت از بخش‌های مردمی، اظهار کرد: قریب به اتفاق مؤسسه هزینه‌های جاری (حق‌الزحمه مربیان و ...) خود را از دریافت شهریه‌های اندک و نهایتا با جذب حمایت خیرین تأمین می‌کنند، چنانکه طی این سال‌ها بودجه حمایتی و اعتباراتی از سوی دستگاه‌ها متولی امور قرآنی، واریز نشده و یا حداقل به بخش مردمی اختصاص پیدا نکرده است و حال آنکه حمایت از بخش مردمی برای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی لازم و ضروری است.

یادآور می‌شود، مؤسسه مهد قرآن صاحب‌العصر(عج) در مهریز یزد، میدان پرستار، ابتدای خیابان شهید مطهری شمالی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha