برپایی پاتوق‌های یلدای فاطمی در منطقه ۱۳
کد خبر: 4108178
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

برپایی پاتوق‌های یلدای فاطمی در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از برگزاری ویژه برنامه‌های یلدای ۱۴۰۱ با رنگ و بوی فاطمی به مدت سه روز در محلات 13 گانه این منطقه خبر داد.

یلدای فاطمیمحمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه 13 در گفت‌و گوبا ایکنا، از برگزاری ویژه برنامه‌های یلدای ۱۴۰۱ با رنگ و بوی فاطمی به مدت سه روز در این منطقه خبر داد و گفت: آئین گرامیداشت یلدا و پاتوق‌های یلدای فاطمی در محلات سیزده گانه برگزار می شود.

علی‌احمدی با بیان اینکه شب یلدا یکی از آئین‌ تاریخ کهن ایرانیان است که بیا‌نگر فرهنگ اصیل مردمی است، گفت: حفظ آداب و رسوم ارزشمند گذشتگان وظیفه و رسالت عمومی است که باید این سنت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی با اشاره به دستورالعمل اجرائی برنامه‌های شب یلدا با عنوان یلدای ۱۴۰۱ افزود: با توجه به نزديک شدن شب يلدا و همچنين، ايام شهادت حضرت صديقه طاهره، فاطمه زهرا(س)، یلدای امسال با ياد مادر سادات و تأكيد بر ويژگی‌های شخصیتی آن حضرت و توجه به اهداف و سیاست‌های ابلاغی و رویکرد محله‌محوری و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و فضاهای شهری برگزار می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ افزایش نشاط شهروندان، پاسداشت آئین و فرهنگ ایرانی – اسلامی در سایه اعتلای فرهنگ تحکیم بنیان خانواده، ارتقا و بازیابی سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و جلب مشارکت و همکاری با فرهیختگان شهر، شورایاران، مدیران محلات را از اهداف و سیاست‌های اجرائی یلدای ۱۴۰۱ برشمرد.

علی‌احمدی در مورد برنامه منطقه‌ای به مناسبت شب یلدا افزود: اداره فرهنگی منطقه با همکاری و مشارکت شهرداری ناحیه ۳ ضمن برپایی استیج، اقدام به اجرای ویژه‌برنامه فرهنگی طی روز چهارشنبه، ۳۰ آذرماه در بوستان پیروزی می‌کند.

شهردار منطقه ۱۳ به برپایی پاتوق یلدای فاطمی اشاره و اظهار کرد: با مشارکت محلات و نیروهای مردمی، در این پاتوق‌ها، برنامه‌هایی شامل نقالی‌خوانی (با موضوع سنت‌های شب یلدا)، حافظ‌خوانی(با حضور شعرا)، شعرخوانی، ساخت نمادهای عروسكی و تجسمی و عكس يادگاری، قصه‌گويی و ... اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های یلدای ۱۴۰۱ از امروز به مدت سه روز تصریح کرد: برپایی سفره شب یلدا، قرائت جمعي سوره مبارکه كوثر و حديث شريف كساء، ذكر احاديث حضرت زهرا(س)، اجرای برنامه‌های جذاب، فاخر و هنرمندانه از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگی منطقه به مناسبت شب یلداست.

انتهای پیام
captcha