نشست هماهنگی اجرای طرح «رویش جهادی» در یزد برگزار شد
کد خبر: 4108255
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

نشست هماهنگی اجرای طرح «رویش جهادی» در یزد برگزار شد

نشست هماهنگی اجرای طرح «رویش جهادی» ویژه دانش آموزان و فرهنگیان استان با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

نشست هماهنگی اجرای طرح «رویش جهادی» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، نشست هماهنگی اجرای طرح «رویش جهادی» ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان، امروز، 28 آذرماه با حضور محمدکاظم رحیمی‌نژاد و حسن عبداللهیان مدیرکل و معاون اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، محمدرضا دهقانی و مجید برائمی رئیس و مدیر فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

محمدرضا دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان یزد در این نشست با اشاره به شکل‌گیری جهاددانشگاهی استان یزد در سال 1371 گفت: جهاددانشگاهی نهاد عمومی و غیردولتی است که در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش و فرهنگی مشغول ارائه خدمات به جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال جاری بر معرفی مرحوم سعید کاظمی آشتیانی در سطح جامعه بویژه در بین دانش‌آموزان تأکید داشتند، تصمیم گرفتیم این اقدام مهم را در قالب اجرای طرحی در دستور کار قرار دهیم لذا این امر در قالب طرح «رویش جهادی» ویژه دانش آموزان و فرهنگیان سطح استان برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفت.

دهقانی افزود: در این طرح و در صورت موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان و در قالب‌های مختلف اعم از پادکست، برگزاری مسابقات مختلف، برگزاری اردو و .... مرحوم کاظمی آشتیانی به دانش آموزان و فرهنگیان معرفی خواهد شد و این قشر با خدمات این دانشمند برتر کشور آشنا می‌شوند.

نشست هماهنگی اجرای طرح «رویش جهادی» در یزد

رئیس جهاددانشگاهی استان یزد با اشاره به اجرای طرح «داناب» ویژه دانش آموزان از همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان با این نهاد قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه این طرح مورد استقبال قرار گرفت و امیدواریم طرح «رویش جهادی» نیز مورد استقبال واقع شود و آنچه رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند، محقق شده و به اهداف مورد نظر دست یابیم.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: فرهنگسازی و تبیین جهادی از وظایفی است که همه دستگاه‌های فرهنگی بویژه آموزش و پرورش بر عهده دارند و لذا هر اقدامی که بتواند در این راستا مؤثر واقع شود، همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به محوریت فعالیت‌های مدارس در زمینه تحصیلی و همچنین مباحث آموزشی و کتب درسی، گاهی این مباحث بر مسائل دیگر سایه می‌افکند اما خوشبختانه معاونت پرورشی و تربیت بدنی و سلامت تا آنجایی که ممکن باشد، فعالیت‌ها را در دستور کار قرار داده و در کنار مباحث ارائه شده در کتب درسی، این گونه فعالیت‌ها مورد اهتمام است بویژه در شرایط کنونی که به عنوان یک نیاز محسوب می‌شود.

رحیمی‌نژاد از اجرای این طرح در مدارس استقبال کرد و گفت: در شرایط کنونی مدیریت برای اجرای فعالیت‌های جنبی لازم و ضروری است به نحوی که هماهنگی در ارتباط با خدمات دریافتی دانش آموزان و فرهنگیان وجود داشته باشد و در شرایط مطلوب رخ دهد. لذا باید تعادل در دیافت خدمات مدنظر باشد و مدیریت لازم برای پوشش و بهره‌مندی تمامی مدارس صورت گیرد.

نشست هماهنگی اجرای طرح «رویش جهادی» در یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: در زمینه اجرای این برنامه، دامنه پوشش وسیع‌تر است اما باید محتوا را ارزیابی و خروجی را مدنظر داشته باشیم و نحوه اجرای آن مورد بررسی قرار گیرد تا تأثیر مثبت آن دیده شود.

وی بیان کرد: باور داریم کار تعلیم و تربیت زمان‌بر، گسترده و سنگین است و اگر بخواهیم صرفاً به امکانات، توان و منابع اکتفا کنیم انتظارات تعریف شده برآورده نمی‌شود و از سوی دیگر باید نیاز دانش آموزان در اولویت باشد. امیدواریم بتوانیم روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در بین دانش آموزان تقویت کرده و دانش آموزان پیشرفت‌های کشور و نقش دانشمندان را احساس کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تأکید بر معرفی هر چه بیشتر و بهتر الگوهای متعالی گفت: دانشمندان و بویژه مرحوم کاظمی آشتیانی به عنوان الگوهای متعالی باید به دانش آموزان معرفی شوند تا هم به عنوان آینده‌سازان در این زمینه مؤثر واقع شوند و هم الگوهای موفق کشوری را مدنظر قرار دهند.

یادآور می‌شود سعید کاظمی آشتیانی از نوابغ و دانشمندان برتر کشور به شمار می‌آید و فعالیت‌های درخشان وی در حوزه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی در زمان حیاتش پیشرو و تأثیرگذار در جامعه علمی داخل و خارج از کشور به شمار می‌رود که 14 دی ماه ۱۳۸۴ قلب این انسان والا از تپیدن ایستاد و علاوه بر خانواده و دوستانش، جامعه علمی کشور را نیز در سوگ و ماتم فقدانش نشاند.

انتهای پیام
captcha