طرح «قرار زیارت» با رویکرد جدید اجرایی می‌شود
کد خبر: 4108264
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳

طرح «قرار زیارت» با رویکرد جدید اجرایی می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: طرح «قرار زیارت» با رویکرد جدید و جامعه هدف فراتر و گسترده‌تر اجرایی می‌شود.

طرح «قرار زیارت»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین باغگلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به طرح «قرار زیارت»، اظهار کرد: کلان‌پروژه قرار زیارت، طرحی است که در نظر دارد به گسترش کمی و کیفی فرهنگ زیارت و جاری و ساری شدن سیره و سنت رضوی در بین زندگی آحاد شهروندان مشهدی کمک کند.

وی افزود: در همین راستا و به منظور تسهیل و رونق زیارت به‌ویژه در نقاط حاشیه شهر و کم‌برخوردار و همچنین در بین اقشار نیازمند، افراد سالمند و کم‌توان و نیز خانواده‌ها این طرح اجرایی می‌شود.

باغگلی با بیان اینکه گروه‌های هدف اجرای این طرح بیشتر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند و شامل افرادی می‌شود که دسترسی مستقیم به حرم ندارند، گفت: طرح «قرار زیارت» از ابتدای سال تاکنون در قالب 1300 برنامه تشرف زیارت گروهی مجاوران با ظرفیت بیش از 100 هزار نفر برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد تصریح کرد: طرح قرار زیارت تاکنون صرفاً برای مساجد برگزار می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این طرح با هدف ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ زیارت، ارتقاء سبک زندگی رضوی و شناخت امام‌رضا(ع) در قالب پنج بسته برنامه متنوع و خلاقانه با بهره‌مندی اقشار مختلف تدوین شده است.

باغگلی گفت: بسته برنامه‌های تعریف شده در قالب کلان‌پروژه قرار زیارت برای اقشار آسیب‌پذیر، معلولان، نوجوانان و جوانان، نیروهای خدمت‌رسان شامل پاکبان، باغبان و... والدین شهدا در قالب برنامه تشرف گروهی، زیارت نیابتی، تورهای متنوع نیم‌روزه و یک روزه، تولید و اکران محصولات مکتوب و رسانه‌ای در حوزه زیارت است.

وی افزود: امیدواریم با تعامل سازمان اتوبوسرانی پنج اتوبوس روزانه در اختیار سازمان باشد تا جامعه هدف و برنامه‌های کلان خود را جامع‌تر از قبل اجرایی کنیم.

انتهای پیام
captcha