فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور
کد خبر: 4108284
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد:

فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها در سیل، زلزله،کرونا،‌ مباحث اقتصادی و محرومیت‌زدایی اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

سردار محمد زهرایی

به گزارش ایکنا از مازندران، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، ۲۸ آذر که جهت حضور در آئین اختتامیه دومین رزمایش جهادگران فاطمی استان مازندران به این استان سفر کرده بود، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سازمان بسیج که مولود انقلاب است و فلسفه وجودی آن تبدیل تهدیدها به فرصت ها است، تلاش دارد خدمتگزار ملت باشد. 

وی با بیان اینکه بسیج ظرفی است برای همه مردم بدین معنی که بسیج برخاسته از مردم است،‌ افزود: رهبری فرمودند اقتصاد هرگاه مردمی شود، اقتصاد مردم‌سالار می‌شود.

سردار زهرایی با اشاره به نقش بسیج در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که مردم مسئولیت جنگ را پذیرفتند، ورق به نفع ملت ایران برگشت، مردم مسئولیت دفاع را در جنگ سخت پذیرفتند و پیروزی از آن مردم شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی از جنگ ترکیبی و شناختی دشمن به عنوان دفاع مقدس نوین یاد کرد و خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی،‌ تحریم‌ها و ...تهدیدهای انقلاب اسلامی است که بسیج موظف است این تهدیدها را به فرصت بدل کند.

وی با طرح این سؤال که چرا تاکنون مسئولیت دفاع مقدس نوین از سوی مردم مورد پذیرش قرار نگرفته است، ادامه داد: مردم حس نمی‌کردند در عرصه جنگ قرار داریم و در مسئولان اراده‌ای برای استفاده از ظرفیت مردم برای کسب توفیق در عرصه جنگ ترکیبی وجود نداشت.

سردار زهرایی از اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: در این طرح در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا از ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ هزار خانوار و هزار و ۸۷ محلاتی که می‌تواند آسیب‌زا باشد، مورد هدف هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه روستاهایی که سازمان مدیریت و بخش‌های مختلف مراجعه کردند و ضریب محرومیت‌زده شدند، در این طرح مورد توجه است، افزود: این طرح به‌صورت غیرانتفاعی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۱۶ هزار روستا نیازمند آب شرب سالم و پایدار هستند و با توافقی که شده قراردادی بسته شده است تا برای هفت هزار و ۱۳۸ روستا آب شرب تأمین شود که ۶۰۰ روستا سهم استان مازندران است.

سردار زهرایی با بیان اینکه ۱۲ میلیون متر مربع تعهد ما برای جاده بین مزارع و گلزار شهدا است، افزود: صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال‌زا نیز به صورت مردمی و با سرمایه در گردش مردمی فعالیت می‌کند تا بانکداری اسلامی بدون ربا ترویج شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: این گروه‌ها در سیل، زلزله، کرونا،‌ مباحث اقتصادی و محرومیت‌زدایی اقدامات مهمی انجام داده‌‌اند.

وی با بیان اینکه سه هزار طلبه جهادی برای تدفین و تغسیل اموات کرونایی آموزش داده شدند،‌ یادآور شد: همچنین بازار سیاه ماسک و اقلام بهداشتی به همت گروه‌های جهادی با شکست مواجه شد.

انتهای پیام
captcha