جمعیت و الگوی سوم زن مسلمان محور برنامه‌های هفته زن باشد
کد خبر: 4108298
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

جمعیت و الگوی سوم زن مسلمان محور برنامه‌های هفته زن باشد

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و الگوی سوم زن مسلمان را از محورهای برنامه‌هایی که به مناسبت هفته زن برگزار می‌شود، دانست.

نشست برنامه ریزی هفته زنبه گزارش ایکنا از یزد، مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، 28 آذرماه در نشست با مشاور بانوان فرمانداران استان که در آستانه هفته زن برگزار شد، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و الگوی سوم زن مسلمان را از مهمترین رسالت‌های دفتر امور زنان و خانواده عنوان کرد و گفت: این دو مهم، از محورهای برنامه‌هایی که به مناسبت هفته زن در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، قرار گیرد.

وی هدفمند کردن برنامه‌های مناسبتی را ضروری دانست و افزود: خلاقیت و استفاده از فرهنگ و ظرفیت‌های بومی و محلی هر منطقه در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد، چراکه تأثیرگذاری آن بر جامعه محلی می‌تواند چند برابر باشد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه بانوان موفق باید شناسایی و با ذکر شاخصه‌هایشان معرفی شوند، ادامه داد: تمامی شهرستان‌ها نسبت به شناسایی بانوان موفق منطقه خود اقدام و آنها را در رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی معرفی کنند.

حسینی‌مطلق به هفت کارگروه تخصصی دفتر بانوان اشاره کرد و افزود: زیست عفیفانه، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، کسب و کار پایدار، نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده از دیگر محورهایی است که باید در کنار جوانی جمعیت و الگوی سوم زن مسلمان در اجرای برنامه‌ها به آن توجه شود.

وی بیان کرد: حقوق و مسئولیت‌های بانوان نیز از مسائل مهمی است که بسیاری از بانوان از آن آگاهی ندارند و این عدم آگاهی موجب بروز مشکلات بسیاری می‌شود، بنابراین برگزاری دوره‌های آموزشی حقوق و همچنین مسئولیت‌های بانوان نیز در دستور کار شهرستان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha