تولید 35 محصول دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی
کد خبر: 4108338
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

تولید 35 محصول دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: شرکت دانش‌بنیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ۳۵ نوع محصول پزشکی تولید می‌کند و این دانشگاه با توجه به پتانسیل‌های بالایی که دارد می‌تواند تبدیل به قطب تولید این محصولات شود.

رسول خداویردی‌وند کشتیبان، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسول خداویردی‌وند کشتیبان، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی ۲۸ آذر در همایش تحلیل و تبیین اتفاقات اخیر برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: وقایع اخیر روح، جان و دل مردم را به درد آورده و دشمن جنگ ترکیبی و هیبریدی به راه انداخته است.

وی افزود: این جنگ ترکیبی جوانان و دانشجویان را مورد هدف قرار داده، در این مدت دشمن در پنج هزار کانال و رسانه بیش از ۶۰ هزار دروغ تولید کره تا با آن‌ها نسل جوان را از اهداف والای خود دور کند.

خداویردی‌وند کشتیبان بیان کرد: در دانشگاه‌های فنی استان در جبهه تبیین فعالیت‌هایی مانند شفاف‌سازی از طریق دیدار و جلسات گفتمان‌سازی به‌صورت اتاق به اتاق درخوابگاه‌ها انجام شد و در هفته دانشجو ۱۷ برنامه در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای بر همین اساس و مشکلات و مسائل دانشجویی برگزار شد که ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مامور تربیت تکنسین ماهر و‌ متخصص برای واحدهای تولیدی صنایع و خدمات است و می‌تواند نیروهای لازم برای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان را تربیت کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مجموعه‌ها شیفته این هستند که نیروهای متخصص و ماهر را در این واحدها به کار بگیرند و ما هم در دانشگاه وظیفه داریم به این سطح برسیم، یکی از مشکلات ما بحث خدمت سربازی دانشجویان است.

وی گفت: ما آمادگی معرفی فارغ‌التحصیلان به مجموعه‌های تولیدی را داریم اما خدمت دو ساله سربازی وقفه‌ای در این زمینه ایجاد می‌کند که اتخاذ تصمیم از سوی مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

خداویردی‌وند کشتیبان عنوان کرد: تلاش می‌کنیم شکاف بین دانشگاه و صنعت را کاهش دهیم و دانشگاه باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت کند تا بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را شناسایی و برطرف کند باید کارگاه و آموزشگاه‌هایمان در سطحی باشد که تکنسین و اساتید دانشگاه برای انجام پروژه‌ها امکانات کافی داشته باشند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: گرفتن امید از جوانان هدف دیگر دشمنان است و بعضی از جوانان از آینده ابهام دارند و حضور کارآفرینان در این فضا موجب امیدواری و تشویق دانشجویان شده است.

وی ادامه داد: اساتید دسته‌بندی شدند که از هفته اول دی ماه در قالب تور و بازدید در واحدهای صنعتی استان حضور خواهند یافت.

خداویردی‌وند کشتیبان گفت: شرکت دانش‌بنیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ۳۵ نوع محصول پزشکی تولید می‌کند و این دانشگاه با توجه به پتانسیل‌های بالایی که دارد می‌تواند تبدیل به قطب تولید این محصولات شود.

انتهای پیام
captcha