تروریسم رسانه‌ای می‌خواهد مأیوس شویم
کد خبر: 4108443
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
محمدمهدی اسماعیلی:

تروریسم رسانه‌ای می‌خواهد مأیوس شویم

وزیر ارشاد، در جمع روابط عمومی‌های این وزارتخانه با اشاره به کمبودهای موجود از همکاران خود خواست از کمبودها فرصت بسازند و هشدار داد که با تروریسم رسانه‌ای مواجه هستیم.

تروریسم رسانه‌ای می‌خواهد مأیوس شویمبه گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه‌شنبه 29 آذر ماه در همایش ملی تبیین سیاست‌های رسانه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر در جمع روابط عمومی‌های وزارت ارشاد ضمن تشکر از فعالیت روابط عمومی‌های این وزارتخانه گفت: چند مسئله برای من در این حوزه مهم است که دغدغه آن را دارم. امروز در جنگ روایت رسانه‌ای هستیم که شما آن را کاملا با گوشت و پوست و استخوانتان حس می‌کنید. ما با تروریسم رسانه‌ای مواجه هستیم و این شبکه‌ها جای نیروی نظامی عمل و افکار عمومی را با دروغ‌هایشان بمباران می‌کنند و اگر غفلت کنیم دشمن بیشتر حمله خواهد کرد.

وی ادامه داد: ماهیت حمله نظامی این است که همانطور که قبلاً تجربه شده در کشور ما ایجاد وحدت و انسجام می‌کند اما در تروریسم رسانه‌ای و شناختی دشمن بمباران می‌کند اما با خدعه‌ای به نام تحریف، نتیجه آن شکاف است. نتیجه جنگ رسانه‌ای نقار و شکاف بین جامعه است و دشمن سعی می‌کند این شکاف را تعمیق ببخشد.

دشمن با امید ما می‌جنگد

وزیر ارشاد تصریح کرد: این جنگ رسانه‌ای می‌خواهد جامعه ایرانی که افتخارات زیادی تجربه کرده را نسبت به افتخارات خود دچار شک و نسبت به آینده دچار تردید کند. جامعه‌ای که از آینده خود مأیوس باشد جامعه‌ای دچار رخوت و سکون و رو به اضمحلال است و دشمن دارد با امید ما می‌جنگد.

وزیر ارشاد افزود: این کار برنامه‌ریزی شده چند دهه دشمنان است. به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد دشمن از شبیه‌خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و ... نگاه کنید، ایشان مرتب ارائه نسخه کرده‌ و دستور بازآرایی رسانه‌ای داده‌اند و گفتند دشمن به دنبال قبضه افکار عمومی است‌.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا مقام معظم رهبری در ابتدای این دولت مسئله بازآرایی رسانه‌ای را مطرح کردند؟ گفت: چون امید در دل مردم ایجاد شده بود. چون رضایت مردم از قوه قضائیه در زمان ریاست حجت‌الاسلام رئیسی به این قوه به بالای ۷۰ درصد رسیده بود و دشمن می‌دانست با حضور این شخصیت با میزان تبعیت محض از رهبری در دولت رضایت مردمی ایجاد می‌شود پس محل کینه دشمن بود‌. دشمن در این جایگاه همیشه به دنبال ایجاد دوگانگی در حاکمیت بود.

تروریسم رسانه‌ای می‌خواهد مأیوس شویم

وی ادامه داد: حضرت آقا از همان ابتدا جهاد تبیین را برای مقابله با حرکت دشمن تبیین کردند. دشمن می‌خواهد به جنگ امید مردم برود که مقام معظم فرمودند جهاد تبیین. ایشان در جلسه اول دولت موضوع بازسازی ساختارهای فرهنگی را فرمودند و در جلسه اخیر تبیین کردند منظور از تحول در ساختارهای فرهنگ در حوزه گذاره‌های اصلی است. ۲۰۰ سال دشمن «ما نمی‌توانیم» را به مردم دیکته کردند که امام راحل مردم را با جمله ما می‌توانیم از استعمار فکری نجات دادند. آقا فرمودند تغییر نگرش‌ و باور ایجاد کنید که مسئولیت ما در روابط عمومی‌هاست.

وزیر ارشاد خطاب به روابط عمومی اداره کل ارشاد استان‌ها گفت: در این جایگاه می‌توانید با دو شیوه کار را جلو ببرید؛ یک نگاه اداری است که در آن نداشته‌ها غالب می‌شود. من با هر کسی از شما وارد گفت‌وگو شوم از نبود بودجه و امکانات سخن خواهید گفت که من هم آن را قبول دارم. آن چیزی که متأسفانه در بخش عمده‌ای از کار می‌بینیم این نگاه اداری است.

اسماعیلی اضافه کرد: اما یک نگاه دیگر نگاه جهادی و انقلابی است که در آن کمبود و مضیقه با علم انقلابی به فرصت تبدیل می‌شود و هر کس در جایگاهی که قرار گرفته به محدودیت‌ها به عنوان فرصت نگاه می‌کند؛ آنوقت با چنگ و دندان از این فرصت استفاده و برای خودش، همکارش و مدیران بالاتر کار تعریف می‌کند اما ما به دلیل غلبه نگاه اول زمین‌گیر شده‌ایم. تا صحبت از کار می‌شود آنقدر کمبودها برجسته می‌شود که خجالت می‌کشیم از ماموریت‌ها صحبت کنیم اما در نگاه دوم کمبود هم فرصت است. 

اگر نمی‌توانی چرا جایگاه را اشغال کرده‌ای!

وی افزود: برخی مدیران چنان از کمبودها صحبت می‌کنند که انسان تعجب می‌کند که اگر نمی‌توانی چرا جایگاه را اشغال کرده‌ای! جایگاهی که در اختیار شما قرار دارد جایگاه خطیر و محکمی است. اگر خدا این فرصت را از ما بگیرد آن زمان است که حسرت خواهیم‌ خورد. رهبر انقلاب اینطور برای دانشجویان وظیفه خدمت تعیین می‌کنند آنوقت ما در مقام مدیریت فرصت خدمت را به نق زدن و غر زدن تبدیل می‌کنیم. فرصت خدمت را غنیمت بدانید.

اسماعیلی در پایان گفت: تأسف می‌خورم هم نسبت به خودم و هم فرصت‌هایی که دوستان ما از دست می‌دهند. ما به هر طریقی صحبت می‌کنیم به نوع دیگری با ما برخورد می‌کنند. هر کار متناسب با موقعیت انجام می‌دهیم با یک هجمه روبه‌رو می‌شویم. البته جنگ همین است و طبیعی است که دشمن چنین کاری کند. محکم کارتان را انجام دهید و خودتان را با این توجیه کمبودها محدود نکنید. باید پیشقدم ایجاد فضای امید، همدلی و وحدت باشیم و این وظیفه من است که هر کاری برای پشتیبانی از شما انجام دهم.

انتهای پیام
captcha