فن بازارها فرصت را برای فناوران جهت ارائه محصولات خود فراهم کرد
کد خبر: 4108607
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

فن بازارها فرصت را برای فناوران جهت ارائه محصولات خود فراهم کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به استان اردبیل گفت: ابتکارات خوبی از جمله امریه فناوری، پسا دکتری فناوری، دستیار فناوری و تور فناوری طی یکسال گذشته صورت گرفته که برگزاری فن بازارهای استانی با عنوان «رویداد تانا» فرصت را برای فناوران جهت ارائه محصولات خود فراهم کرد.

وزیر علوم و تحقیقاتبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ۲۹ آذرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل، با اشاره به عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طی یک سال گذشته اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ما متولی مستقیم نداشتند و ما اولین اقدامی را که انجام دادیم معاونت فناوری و نوآوری را تاسیس و یکی از اساتید ممتاز کشوری را به عنوان مسئول این معاونت انتخاب کردیم و در طی یک سال گذشته توانستیم بیش از ۴٠ هزار شغل در پارک‌های علم و فناوری و هسته‌های فناوری مستقر در مراکز رشد ایجاد کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: ابتکارات خوبی هم از جمله امریه فناوری، پسا دکتری فناوری، دستیار فناوری و تور فناوری طی این سال صورت گرفته که برگزاری فن بازارهای استانی با عنوان «رویداد تانا» بود که فرصت را برای فناوران جهت ارائه محصولات خود فراهم کرد.

وزیر علوم، فناوری و تحقیقات تصریح کرد: در دانشگاه ها شرایطی فراهم شده تا اگر دانشگاهی پارک علم و فناوری نداشته باشد بتواند پردیس‌های علم و فناوری را ایجاد کند، ما در دیپلماسی علمی سعی داریم اولویت خود را در تعامل با کشورهای همسایه و مسلمان قرار داده و تبادلات دانشجویی را نیز با ظرفیت مازاد انجام دهیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: ما می توانیم با پیگیری محصولات تولیدی برای نخبگان و افراد دارای تحصیلات عالیه اشتغال ایجاد کنیم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توسعه فناوری و نوآوری، قوانین و مقررات حمایتی سعی دارد افراد صاحب ایده را در مراکز رشد جذب و فضا و امکانات لازم را در اختیار ایده پردازان قرار دهد تا بتوانند محصولات خود را آزمایش و به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

زلفی گل خاطر نشان کرد: ما برای تسهیل امور شتاب رهنده‌ها را وارد مراکز رشد و پارک ها علم و فناوری کردیم تا بتوانند افراد کم تجربه را راهنمایی و به سمت تجاری سازی کردن محصولات خود هدایت نمایند.

وی با بیان اینکه اشتغال یک بحث فرا بخشی است، گفت: مشکل امروز کشور ما بحث اشتغال بوده و نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی مشارکت و در بحث آموزش نیز دانشگاه‌ها باید بر پایه آموزش مهارت گام بردارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤالی در مورد نتایج سفر به استان اردبیل نیز گفت: استان اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مادر دانشگاه‌های استان، از زیبایی‌ها و ویژگی ممتازی برخوردار است به طوری که این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی توانسته وضعیت اثربخش خود را ارتقا دهد.

زلفی‌گل به بازدید از پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: امیدواریم از ظرفیت دور دوم سفرها برای جذب اعتبارات استفاده شود تا شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این دانشگاه باشیم.

وی با قدردانی از رؤسای سابق این دانشگاه در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها خاطر نشان کرد: با همکاری رئیس صندوق رفاه دانشجویان، تصمیم گرفتیم تا در کنار تکمیل خوابگاه نیمه‌تمام، خوابگاه جدیدی نیز در این دانشگاه کلنگ‌زنی شود تا شاهد ارائه خدمات به دانشجویان در قالب خوابگاه و سلف‌سرویس باشیم.

انتهای پیام
captcha