اجرای پویش یلدایی کمیته امداد برای کمک به نیازمندان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4108624
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

اجرای پویش یلدایی کمیته امداد برای کمک به نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از برپایی پویش «یک دقیقه مهربان‌تر» به‌مناسبت شب یلدا در این استان خبر داد.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبیمحمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های شب یلدا اظهار کرد: پویش «یک دقیقه مهربان‌تر» به‌مناسبت فرارسیدن شب یلدا با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این پویش به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی هم‌استانی‌های عزیز جهت خرید میوه و شیرینی برای توزیع بین افراد نیازمند تحت حمایت این نهاد در شب یلدا برگزار می‌شود.

عرب افزود: خیران و مردم نوع‌دوست خراسان‌جنوبی می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود اعم از میوه و شیرینی را را از طریق مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان به دست خانواده‌های نیازمند برسانند.

وی تصریح کرد: همچنین برای پرداخت کمک‌های نقدی هم افراد می‌توانند از طریق واریز به کارت شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و یا کد دستوری #۰۵۶*۸۸۷۷* گرمابخش دست‌های خالی نیازمندان باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین مراسم شب یلدا ویژه دانش‌آموزان، در کانون شهید آوینی برگزار خواهد شد و دیدار با خانواده چندین مددجو از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

اجرای ویژه‌برنامه دختر ماه در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اهمیت رسیدن به سن تکلیف، برگرفته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که آن را تشرف به محضر پروردگار دانسته‌اند، جشن‌های خانگی تشرف دختران تازه مکلف شده مددجوی روستاهای مرزی استان با همکاری آستان قدس رضوی تحت عنوان «دختر ماه» در حال برگزاری است. 

وی ادامه داد: در این طرح ملی که سهم خراسان‌جنوبی ۵۰ نفر است، خادمیاران محترم حرم رضوی به همراه گروهی از کارشناسان فرهنگی امداد با حضور در منزل مددجویان که از روستاهای دور افتاده و مرزی انتخاب شده‌اند، با اهدای بسته جشن تکلیف شامل چادر نماز، سجاده و محتوای آموزشی دینی به دختر نو مکلف خانواده، در فضایی معنوی و عطرآگین به حضور پرچم مطهر رضوی مکلف شدن او را جشن می‌گیرند. 

عرب تشویق دختران مددجو نومکلف به فراگیری آموزه‌های دینی را از اهداف برگزاری این طرح بیان کرد و افزود: آموزش نماز و احکام و تبلیغ و گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه از دیگر اهداف این برنامه معنوی است.

وی یادآور شد: روستاهای دورافتاده و مرزی بخش قهستان، بخش درح، دهک، شوسف و نهبندان از نقاط مورد هدف اجرای این طرح است.

انتهای پیام
captcha