نهج‌البلاغه آیین‌نامه زندگی در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4108740
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

نهج‌البلاغه آیین‌نامه زندگی در جامعه اسلامی است

مسئول نهضت بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی گفت: نهج‌البلاغه آیین‌نامه زندگی در جامعه اسلامی است.

نهج‌البلاغه

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حمید‌رضا مهدوی‌ارفعی، مسئول نهضت بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی، شامگاه دیروز ۲۹ آذرماه، در همایش نهج‌البلاغه آیین‌نامه انقلاب اسلامی که در فرهنگسرای امام ‌خمینی(ره) خرمدره برگزار شد، با تاکید بر ضرورت انس با قرآن، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن فرموده است که قرآن را وسیله‌ای برای هدایت انسان قرار دادم اما متاسفانه بعضی افراد توجهی به آن ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد از فقیر هم بدتر هستند، تصریح کرد: فقیر ندارد و استفاده نمی‌کند اما این افراد گنجینه‌های عظیمی چون نهج‌البلاغه و قرآن را در اختیار دارند اما از آن استفاده نمی‌کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به سه نقطه نارضایتی مردم با تکیه بر متن نهج‌البلاغه، عنوان کرد: این سه مورد شامل اختلاف سطح زندگی مردم و مسئولان، مدیریت بی‌رحمانه مالیات و بیت‌المال، در حالی که کاهش مالیات در شرایط سخت نوعی سرمایه‌گذاری است و همچنین واگذاری مسئولیت به نزدیکان توسط مسئولان است‌.

حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع با یادآوری اینکه طبق سفارش حضرت علی(ع) کسانی که مسئول می‌شوند نباید مسئولیت‌هایی را به نزدیکان خود واگذار کنند، افزود: حضرت علی(ع) پس از خلافت، هیچ مقام و منصبی برای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در نظر نگرفت.

وی با اشاره به اینکه اساسا هیچ اقدامی در زندگی صورت نمی‌پذیرد مگر این که فکری داشته باشید، برای آن فکر برنامه‌ریزی‌کرده و ساختار طراحی و به آن عمل کنید، گفت: این ساختار، یعنی همان آیین‌نامه برای هر کاری لازم است و نهج‌البلاغه آیین‌نامه زندگی در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفعی در رابطه با شیوه مطالعه و فهم ساده نهج‌البلاغه راهکارهایی را پیشنهاد کرد و گفت: از جمله این شیوه‌ها می‌توان به فارسی خواندن نهج‌البلاغه، خواندن از آخر به اول این گنجینه معنوی و حفظ و یادداشت نکردن در دوره اول مطالعه اشاره کرد.

در این جلسه حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور امام‌جمعه شهرستان خرم‌دره نیز در باب اهمیت قرآن و نهج‌البلاغه، گفت: بعضی افراد گمان می‌کنند دوران مدیریت با توجه به قرآن و نهج‌البلاغه گذشته است زیرا فهم قرآن و نهج‌البلاغه برای همه امکان‌پذیر نیست و نیازمند هوش و ایمان است.

وی ادامه داد: اگر به مشکلی بر خوردیم برای این است که به این دو کتاب عمل نکرده‌ایم و اگر به این برسیم که نهج‌البلاغه و قرآن نجات‌بخش است، مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha