ایده‌پردازی؛ نیاز امروز برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 4108846
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

ایده‌پردازی؛ نیاز امروز برنامه‌های قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همواره نیازمند ایده‌های جدید برای جذب قشرهای مختلف به سمت تلاوت و آموزش قرآن هستیم، گفت: فعالیت موسسات قرآنی و فعالان قرآن نیازمند ایده‌پردازی است.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی خراسان‌جنوبی با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج استان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و شهرداری بیرجند، پویش یلدای فاطمی را به یاد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه مخاطبین این برنامه دانش‌آموزان دختر و پسر تمامی دوره‌های تحصیلی هستند، اظهار داشت: این افراد می‌توانند کلیپ‌های دو دقیقه‌ای از قرائت خانوادگی حدیث کساء در شب‌های بلند زمستان بویژه شب یلدا را برای شرکت در پویش ارسال کنند.

سلمانی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال این کلیپ‌ها ۱۰ دی ماه است، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را از طریق شبکه شاد به آدرس @Tahasani ارسال کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این راستا حدود 1500 جلد کتابچه حدیث کسا همراه با زیارت عاشورا به چاپ رسیده است، اظهار داشت: به 18 نفر از تولید کنندگان برتر این کلیپ‌ها، هدایایی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

سلمانی با اشاره به اینکه ایده‌های نوین و جذاب در حوزه فعالیت‌‎های قرآنی بهترین راه برای جذب قشرهای مختلف بویژه کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: همواره نیازمند ارائه طرح و برنامه‌های جذاب از سوی صاحبان اندیشه، مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و فعالان قرآنی هستیم.

وی تصریح کرد: باید برای اثرگذاری بیشتر به سمت استفاده از آثار هنری در فعالیت‌های قرآنی برویم و در این راستا، حمایت دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی برای اجرایی‌سازی این ایده‌ها موجب دلگرمی فعالان قرآنی و همچنین اثرگذاری بیشتر فعالیت‌ها خواهد بود.

سلمانی با تأکید بر تولید آثار هنری با محوریت قرآن در فضای مجازی بیان کرد: برنامه‌های قرآنی باید در سبک زندگی‌ها جاری باشد و این امر نیاز به خلاقیت دارد.

 

انتهای پیام
captcha