افزایش ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در کردستان
کد خبر: 4108928
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

افزایش ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در کردستان

استاندار کردستان از سال گذشته تاکنون حدود ۳۰ درصد به تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان اضافه شده و رویکرد دولت بر تقویت شرکت‌های دانش بنیان در دو حوزه نرم افزاری و زیرساختی است.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان دیروز، 30 آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کردستان با بیان اینکه در شرایط امروز کشور نیازمند تحلیل و مسئله‌شناسی در ابعاد مختلف اجتماع هستیم، گفت: پژوهش‌ها نباید صرفا در حوزه مسائل علمی و اقتصادی باشد بلکه بین موضوعات اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت هستند و باید در تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی به این مهم پرداخته شود.

وی حضور فعالانه اساتید اصیل توانمند در صحنه را زمینه‌ساز شکل‌گیری گفتمان‌های نو در جامعه و به عقب راندن جریان‌های رسانه‌ای دشمنان ارزیابی کرد و افزود: اگر اساتید اصیل و پژوهشگران توانمند دانشگاه به عقب رانده شوند فضا برای جولان جریان‌های دیگری به وجود می‌آید که می‌تواند نتایج ناخوشایندی را در جامعه به بار بیاورد.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت امر پژوهش در مراکز علمی و دانشگاهی تأکید کرد و گفت: از آغاز شروع بکار خود در استان کردستان همواره بر استفاده از نتایج پژوهشی و مطالعاتی در مدیریت اجرایی استان در همه سطوح تاکید کرده و در همه شوراها و کارگروه‌ها اساتید و پژوهشگران دانشگاهی برای همفکری و تبادل اندیشه حضور دارند.

استاندار کردستان افزود: جدای از تأکید بر استفاده از نتایج علمی و پژوهشی تلاش کرده‌ایم از افراد شاخص و کارآفرینان بخش خصوصی که دارای تجربیات و اندوخته‌های ارزشمند هستند در راستای تصمیم‌سازی‌های درست در استان استفاده کنیم .

وی ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استان را بستری پر اهمیت در راستای تعالی و پیشرفت استان برشمرد و اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون حدود ۳۰ درصد به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اضافه شده و رویکرد دولت نیز بر تقویت شرکت‌های دانش بنیان در دو حوزه نرم افزاری و زیرساختی است.

زارعی کوشا خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: همه مدیران باید خود را تدارکات چی شرکت‌های دانش‌بنیان برای شکوفایی استعدادهای برتر در همه حوزه‌ها بدانند.

ویهمچنین به تلاش‌ها برای رشد اقتصادی استان با استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تصویب منطقه آزاد بانه - مریوان با همکاری معاونت اقتصادی وزارت کشور تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا سرمایه‌گذاران موفق کشوری را جهت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ترغیب و تشویق کنیم.

استاندار کردستان یادآور شد: تاکنون ۵۰ عنوان درخواست سرمایه‌گذاری خارجی برای حضور در منطقه آزاد بانه مریوان دریافت کرده‌‌ایم و امیدواریم در چهار سال آینده شاهد تحولات بنیادین در اقتصاد و صنعت استان باشیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از تعدادی از اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاهی استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha