کشور نیازمند نهضت سوادآموزی است
کد خبر: 4109008
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

کشور نیازمند نهضت سوادآموزی است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه کشور ما هنوز نیازمند نهضت سوادآموزی است، گفت: براساس قوانین انتظار می‌رود، مسئولان به درخواست فعالان نهضت سوادآموزی توجه کنند.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، دوم دی‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی و انجام واجبات، اظهار کرد: در آیه ۶۱ سوره زُمر آمده است که خداوند کسانی که تقوا پیشه کردند، را نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های انسان باتقوا ابتر نمی‌ماند بلکه تلاش آنان نتیجه می‌دهد، گفت: گاهی انسان تلاش می‌کند ولی به نتیجه نمی‌رسد اما خداوند مجاهدت اهل تقوا را تضمین کرده و هیچ‌گونه بدی به انسان باتقوا نمی‌رسد، در مقابل به استناد آیه ۶۰ سوره زُمر، کافران و دروغگویان در قیامت روسیاه و اهل جهنم هستند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه هر جامعه‌ای به مرور زمان دچار تغییرات می‌شود و این تغییرات رویشی و ریزشی هستند، بیان کرد: در تغییرات جوامع به مرور زمان، عده‌ای به سمت عمل صالح و خالص و برخی به سمت گناه و ناخالصی می‌روند و در طول انقلاب اسلامی شاهد تغییرات رویشی و ریزشی بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه گاهی علل تغییرات جوامع به مرور زمان، داخلی و گاهی نیز خارجی است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی به صورت عمیق در طول زمان دچار تغییر و دگرگونی شده است به طوری‌که در حال حاضر شاهد تغییر سبک زندگی، توسط رسانه‌ها هستیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد بسیاری از انحرافات اجتماعی، خشونت، قاچاق انسان، تجمل‌گرایی و تغییر در خوراک و پوشاک شده‌اند، افزود: مهم این است که از ظرفیت رسانه در جهت رشد و ترقی استفاده و مانع ایجاد آسیب‌های رسانه شویم، به یک معنا تهدید رسانه را به فرصت تبدیل کنیم و چیزی که بتواند این آسیب‌ها را کاهش دهد، دین است.

وی با بیان اینکه دین با معرفی الگوهای فردی و اجتماعی، سبک زندگی مناسبی را ارائه دهد و مانع از آسیب‌ها شود، گفت: دین برای تمام چالش‌ها راهکار ارائه می‌دهد و ارتباط انسان با اجتماع را طوری ارائه می‌دهد که ما را به سرمنزل مقصود که همان کمال انسان است، برساند.

شاهرخی با تبریک سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی گفت: کشور ما هنوز نیازمند نهضت سوادآموزی است و براساس قوانین انتظار می‌رود، مسئولان به درخواست فعالان نهضت سوادآموزی توجه کنند چراکه هنوز ۴۲ هزار نفر از مردم لرستان بی‌سواد هستند و تمام دستگاه‌ها باید در جهت ریشه‌کنی بی‌سوادی تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله حسین رفتاری، به فرا رسیدن شهادت دخت نبی مکرم اسلام، اشاره کرد و گفت: پدر حضرت زهرا(س)، اشرف مخلوقات و مادرش حضرت خدیجه(س) است که اموال خود را در راه اسلام صرف و با وجود سرزنش‌ها عقب‌نشینی نکرد، همسر حضرت فاطمه(س)، مولای متقیان و فرزندانش نیز در جهان ممتاز هستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد صبر بر ناملایمات، رازداری، همسرداری و تربیت صحیح فرزنوان را از خصوصیات برجسته دخت نبی مکرم اسلام دانست و با بیان اینکه جامعه امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند سیره فاطمی است، تصریح کرد: پیروزی ملت ایران در سرنگونی رژیم پهلوی آغاز یک حرکت و پیشرفت در تمام حوزه‌ها، مبتنی بر منطق اسلام بود و به دنبال رسیدن به تمدن اسلامی ختم شود.

وی، موتور محرکه پیشرفت انقلاب اسلامی را امید برای رسیدن به قله افتخار دانست و گفت: ملت ناامید، ملتی سست و تنبل است اما ملت امیدوار جلوتر از مسئولان حرکت می‌کند کمااینکه ما گروه‌های جهادی را در نقاط محروم مشاهده می‌کنیم و این نشان از امید جامعه اسلامی است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه تمام تلاش دشمنان برای ایجاد ناامیدی در جامعه است، اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد ولی فقط در لرستان سه درصد سنگ‌های جهان را دارد به یک معنا کشوری که این همه ظرفیت دارد، برای رسیدن به قله افتخار، امیدوار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه استان ما نیازمند چندین صنعت پتروشیمی و کشت و صنعت است، گفت: در کنار تلاش مسئولان، مردم هم در جهت جذب سرمایه‌گذاران تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha