دولت جلوی گرانی ارز و طلا را بگیرد
کد خبر: 4109069
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰

دولت جلوی گرانی ارز و طلا را بگیرد

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: متأسفانه ارز به شکل افسارگسیخته در حال افزایش است و بازار کالا نیز روز به روز گران‌تر می‌شود و هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد بنابراین دولت باید جلوی گرانی ارز و طلا را بگیرد چون گرانی تأثیر منفی در معیشت و زندگی افراد بر جای می‌گذارد. 

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه، ۲ دی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با گرامی‌داشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بی‌تردید حوزه و دانشگاه دو عنصر و تشکیلات مهم در کشور اسلامی بوده و هر دو به عنوان مغز متفکر جامعه برای پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و نیز برای مدیریت کشور تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در تمامی نقاط دنیا، دانشگاه‌ها پیشگام مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستند و در کشورمان نیز حوزه‌های علمیه در کنار دانشگاه و دانشگاه در کنار حوزه قرار داشته و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: بی‌تردید در هر زمینه باید متخصصانی وجود داشته باشند که جامعه را از هجمه‌های دشمن منصون کنند و همین خود مدیون حوزه و دانشگاه است که توانسته‌اند در کنار یکدیگر با تفکر سالم دینی، سکان‌دار پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مسائل مهم منطقه‌ای باشند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه امام خمینی(ره) موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را معرفی کرد این خود نقش بسزایی داشته چون دانشگاه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نقش و جایگاه خاصی داشت و هم‌اکنون نیز با یک ایدئولوژی قوی اسلامی در حال حرکت است.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: وظیفه حوزه و دانشگاه این است که افرادی را تربیت کند که نقش مطلوبی در مدیریت کشور داشته و مدیریتی خالی از غل و غش و دوری از تبعیض نژادی داشته باشد.

وی بیان کرد: برخی کشورها از لحاظ رشد علمی، ترقی و پیشرفت فراوانی کرده اما زمانی که به مسائل فکری آنها ورود می‌کنیم درمی‌یابیم که افراد نژادپرستی هستند در حالی که در اسلام چنین چیزی وجود ندارد پس حوزه و دانشگاه باید مربیانی تربیت کند که خدمتگذار اسلام و مسلمانان بوده و خدمات شایسته به جامعه اسلامی ارائه دهند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با گرامی‌داشت روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری گفت: بی‌شک افراطی‌گری مورد قبول خداوند متعال نیست و اسلام دین رافت و توازن است و افراط و تفریط را قبول ندارد چون دین مبین اسلام برای اقامه قسط و عدل آمده و متأسفانه در سالیان گذشته شاهد افراطی‌گری در جهان اسلام بوده‌ایم و بسیاری سعی داشتند که این حرکت‌ها را به نام اسلام تمام کنند در حالی که اسلام خشونت را قبول ندارد.

وی تأکید کرد: باید دانشجویان و دانشگاهیان تلاش بی‌وقفه برای تربیت سالم و درست جامعه داشته باشند که بتوان جامعه را از خشونت عاری کرد و افراطی‌گری باید در هر نوع آن ریشه‌کن شود.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه دولت‌مردان باید وضعیت نابسامان اقتصادی را به سرعت سامان دهند تصریح کرد: متأسفانه ارز به شکل افسارگسیخته در حال افزایش است و بازار کالا نیز روز به روز گران‌تر می‌شود و هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد بنابراین دولت باید جلوی گرانی ارز و طلا را بگیرد چون گرانی تأثیر منفی در معیشت و زندگی افراد بر جای می‌گذارد. 

وی گفت: همچنین مردم با امید و آرزوی بسیار و برای اصلاح و سامان‌بخشی به امور اقتصادی به دولت جدید رأی دادند اما تاکنون وعده‌های اقتصادی رئیس‌جمهور محقق نشده و شاهد افزایش قیمت ارز و گرانی در بازار هستیم.

انتهای پیام
captcha