تبلیغات گسترده‌تر برای طرح «4 هزار شهید 4 هزار حافظ»
کد خبر: 4109315
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

تبلیغات گسترده‌تر برای طرح «4 هزار شهید 4 هزار حافظ»

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد گفت: در طرح «4 هزار شهید 4 هزار حافظ» فرایند تبیین باید به گونه‌ای دیده شود تا عموم جامعه را اقناع کند.

نشستبه گزارش ایکنا، نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد با سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با همراهی مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد، روز گذشته، دوم دی‌ماه با موضوع «4 هزار حافظ 4 هزار شهید» تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد به ارائه گزارشی از فرایند اجرای این طرح پرداخت و در ادامه روح‌الله مطهریان، دبیر طرح درباره اهداف، شاکله و گام‎های اجرایی این طرح طی چهار سال پرداخت و سپس عبودتیان، دستیار رئیس جمهوری در امر مردمی‌سازی دولت، نکاتی را بیان کرد.

وی با تأکید بر اینکه اتحادیه به عنوان ستاد اجرایی طرح باید به مردمی‌سازی آن کمک کند، افزود: در طرح «4 هزار شهید 4 هزار حافظ» فرایند تبیین باید به گونه‌ای دیده شود تا مردم عامه جامعه را اقناع کند و مستندی از بیان خاطرات و برکات قرآن در زندگی فعالان قرآنی با شعار «قرآن، کتاب زندگی» تهیه شود تا عامه جامعه نیز برای حضور و شرکت در این طرح اقدام کنند.

عبودتیان با اشاره به اینکه در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان، قطعا نشستی با حضور فعالان قرآنی استان تشکیل می‌شود، پیشنهاد داد: حتی می‌توان به صورت پلکانی این طرح را جلو برد به طوری که برای حفظ 10 آیه، مسابقه حفظ گذاشت و یا طرح های مشابه اجرا کرد.

در خبر دیگری از اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد آمده است؛ سی و چهارمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه با حضور احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر اعضا در محل دفتر اتحادیه تشکیل شد.

از جمله مصوبات و پیشنهادات طرح شده در این جلسه عبارتند از؛ برگزاری کرسی ثابت تلاوت در مسجد جامع یزد به صورت هفتگی و ماهیانه به منظور پررنگ‌تر کردن حال و هوای قرآنی شهر، قرارگیری طرح «4 هزار شهید 4 هزار حافظ» در فهرست طرح‌های مصوب سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به یزد، حضور یک نماینده از اتحادیه قرآنی در جلسات شورای فرهنگ عمومی 11 شهرستان استان به منظور تبیین بیش از پیش این طرح، معرفی مربیان و فعالان قرآنی متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی 150 میلیون تومانی(با بازپرداخت پنج‌ساله و کم بهره) به اداره کل ارشاد استان و سپس معرفی به اداره کار یزد و بانک‌های عامل برای اخذ آن.

از دیگر خروجی‌های این جلسه می‌توان به کمک اداره کل ارشاد استان به اتحادیه قرآنی از اعتبارات واریزی یک میلیارد ریالی وزارت فرهنگ و ارشاد به هر استان، رسیدگی به اعتراضات برخی از مؤسسات برای عدم قرارگیری در فهرست مؤسسات مجری طرح «4 هزار شید 4 هزار حافظ» و بررسی مجدد معیارهای آنها با شاخص‌های تعیین شده برای مؤسسات مجری در جلسه آینده هیئت مدیره و برآورد هزینه‌کرد تبلیغات گسترده این طرح در جلسه آینده هیئت مدیره اتحادیه، آغاز تبلیغات از هفتم دی‌ماه به مدت یک ماه و آغاز ثبت نام از حافظان علاقه‌مند همزمان با دهه فجر، اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha