عزت نفس تنها با ارتباط حقیقی با خداوند به دست می‌آید
کد خبر: 4109379
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

عزت نفس تنها با ارتباط حقیقی با خداوند به دست می‌آید

دبیر هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس با بیان اینکه اگر بخواهیم عزت نفس داشته باشیم باید به سرچشمه اصلی وصل باشیم، گفت: سرچشمه اصلی عزت، خداوند است که وقتی یک جوان را با خدا آشنا کنیم دیگر همه چیز حل می‌شود حتی اگر به دنبال چیز دیگری برای عزت نفسش باشد.

زهره معارف، مدرس دانشکده علوم قرآنی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام فاطمیه، نشست هم‌اندیشی «جهاد تبیین فاطمی» با حضور جمعی از بانوان فعال فرهنگی استان فارس امروز، 3 دی‌ماه در شیراز برگزار شد.

زهره معارف، مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز در این مراسم به معرفی کتاب «عزت نفس» و ارایه محتوی این کتاب همچنین تحلیل و قایع اخیر و بررسی پوشش بانوان در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به استقبال ادارات، دفاتر فرودگاهی و ورزشکاران از ارائه محتوای کتاب عزت نفس افزود: منبع این کتاب برگرفته از قرآن و روایات و معجزات عزت نفس است و بر اساس رویکرد علوم اسلامی ناب و آن چیزی است که براساس آیات و روایات نوشته شده است.

معارف با بیان اینکه در این کتاب موضوعاتی مورد بررسی قرار گرفته شده است که به مبحث مهم عزت نفس و به معجزات آن اشاره می‌کند، گفت: با توجه به نکات استخراج شده از آیات و روایات به این نتیجه می‌رسیم که اگر بخواهیم عزت نفس داشته باشیم باید به سرچشمه اصلی وصل باشیم.

این مدرس حوزه‌های علمیه شیراز افزود: سرچشمه اصلی عزت، خداوند است که وقتی یک جوان را با خدا آشنا کنیم دیگر همه چیز حل می‌شود حتی اگر به دنبال چیز دیگری برای عزت نفسش باشد.

وی با تأکید بر اینکه داشتن پوشش وحجاب برای حفظ عزت نفس و ارزشمندی خود شخص است، بر ضرورت برگزار ی کارگاه آموزشی کتاب عزت نفس تأکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آن است که از خود غافل نباشیم و فرا مکانی و فرا زمانی کار کنیم و آنگونه باشیم که حتی فرا قانونی کارکنیم که بتوانیم با عزت نفس کارها را به پیش ببریم.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس بیان کرد: هر کسی که به دنبال زندگی عزتمندانه باشد و ارزشمندی خود را بشناسد و بر اساس آن حرکت کند، دیگر مکان برایش مهم نیست.

 معارف تصریح کرد: برای محتوای این کتاب 12 معجزه شمرده شده است شامل عزت نفس، شادابی و نشاط، امید و انگیزه، افزایش کار و تولید، هدفمندی در زندگی، مسئولیت‌پذیری، آرامش، احساس رضایتمندی، انتخاب آگاهانه، زندگی عاشقانه، استحکام و تعالی خانواده، تربیت نسلی عزتمند و زیست عفیفانه است یعنی همان گم شده‌های امروز که ما به دنبال محتوای این چنینی می‌گردیم که جامعه به سمت آنان سوق پیدا کند.

مدرس دانشکده علوم قرآنی شیراز تصریح کرد: با توجه به مضامینی که از آیات و روایات دریافت کردیم یک بحث مهم و ریشه‌ای است که دشمنان می‌خواهند اصل نظام را بزنند نه اینکه رنگ چادر و پوشش بانوان ایرانی برایشان مهم باشد.

وی با بیان اینکه موفقیت در تهیه محتوای کتاب عزت نفس از عنایات حضرت فاطمه زهرا(س) است که با استقبال خوبی از همه اقشار مختلف بانوان مواجه بودیم، گفت: برای داشتن تقویت عزت نفس باید به سرچشمه اصلی متصل باشیم.

دبیر هیئت اندیشه‎‌ورز بانوان قرآنی فارس در پایان از تولید محتوای خانواده محور ویژه نوجوانان تحت عنوان نقطه سر خط در تحکیم خانواده و زیست عفیفانه خبر داد.

انتهای پیام
captcha