فعالیت‌های فعالان مهدوی در یزد به نمایش گذاشته شود
کد خبر: 4109461
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

فعالیت‌های فعالان مهدوی در یزد به نمایش گذاشته شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد تأکید کرد: هر سال همایش و نمایشگاهی جهت ارائه فعالیت‌ها و دستاوردهای فعالان مهدوی سراسر استان برگزار شود تا مردم و سایر تشکل‌ها با این فعالیت‌ها آشنا شوند.

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی جهت مقابله با فرقه‌های انحرافیبه گزارش ایکنا از یزد، سعید رستگاری، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد، امروز، 4 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی جهت مقابله با فرقه‌های انحرافی گفت: خوشبختانه در یک دهه اخیر بنیاد حضرت مهدی فعالیت‌های خوبی در سطح استان داشته و باید فعالیت‌های فرهنگی را هم‌راستا پیش برد تا نتیجه  مطلوب‌تری گرفته شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مأموریت فعالیت‌های فرهنگی بحث آموزشی است و نباید به صورت امنیتی با انحرافات مقابله کرد بلکه اولویت، کار فرهنگی و گفتمانی است.

رستگاری افزود: جهاد تبیین یک فریضه و فوری است، همه ما باید به این دستور اهتمام داشته باشیم و هرکسی بتواند اطرافیان و خانواده خود را در زمینه‌های فرهنگی و دینی توجیه کند نتیجه مطلوب به دست خواهد آمد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: با کمک اداره اطلاعات حوزه‌ها و فرقه‌های انحرافی به بنیاد معرفی خواهد شد تا برای مقابله فرهنگی با این فرقه‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

رستگاری پیشنهاد داد: ‌هر سال همایش و نمایشگاهی جهت ارائه فعالیت‌ها و دستاوردهای فعالان مهدوی سراسر استان برگزار شود تا مردم و همچنین سایر تشکل‌ها با این فعالیت‌ها آشنا شوند و مورد تقدیر مسئولان نیز قرار گیرند.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست با گرامیداشت یاد عباس شیبانی یکی از مؤسس‌های اولیه این بنیاد، به بیان تاریخچه‌ای از شکل‌گیری بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) پرداخت و به فعالیت‌ها و وظایف این نهاد که یکی از آن‌ها شناسایی و مقابله با فرقه‌های انحرافی است، اشاره کرد.

وی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی جهت شناسایی فرقه‌های انحرافی و برنامه‌ریزی برای مقابله فرهنگی با این فرقه‌ها دانست و با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شاخص بنیاد استان یزد گفت: بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) سعی کرده احساسات مردم را به سمت ارزش‌های دینی و مهدوی سوق دهد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی استان یزد بیان کرد: در پی تأکیدات آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان مبنی بر توجه به دانشگاه فرهنگیان و اثرگذاری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بر کودکان و نوجوانان، بنیاد نیز توجه خاصی به این دانشگاه دارد.

انتهای پیام
captcha