ترویج سیره فاطمی در مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4109614
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

ترویج سیره فاطمی در مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز سیره فاطمی و علوی را نسخه حیات طیبه و مؤمنانه دانست و گفت: باید همراه و همگام با مردم به عنوان سرمایه ملی و اجتماعی، نسخه سیره فاطمی را به عنوان الگوی برتر و بی‌بدیل در تمام مراکز آموزشی و پرورشی به عنوان درس نظری و عملی مورد توجه ویژه قرار دهیم.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 4 دی‌ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا، سیره فاطمی و علوی را نسخه حیات طیبه و مؤمنانه دانست و گفت: باید همراه و همگام با مردم به عنوان سرمایه ملی و اجتماعی، نسخه سیره فاطمی را به عنوان الگوی برتر و بی‌بدیل در تمام مراکز آموزشی و پرورشی به عنوان درس نظری و عملی مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ملت سرفراز ایران، شیفته ‏و شیدای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و خواهند بود و حاضر نیستند آن‌ها را با هیچ قدرت، ثروت و ‏شهرتی معاوضه کنند.

هاجری همچنین گفت: در سالگرد جان فدای آرمان‌ها و ارزش‌ها، شهید سلیمانی باید بیان کنیم که بهترین دستاوردهای آن ‏سرباز ولایت، لشکر فاطمیون بوده و است که در افق جبهه مقاومت اسلامی می‌درخشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه یاد مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی را گرامی داشت و بر ضرورت بهره بردن از آثار مفید و سازنده ایشان به خصوص در حوزه تمثیلات فرهنگی، اجتماعی و هنری تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نکاتی را درباره مدیریت شهری یادآور شد و گفت: فضا و هوای پاک و مصفای شیراز نتیجه و ثمره حفظ و صیانت از اکثریت باغات شیراز و باغ شهرهای ‏اطراف شیراز است. لازم است از داشته‌ها و عقبه‌های سبز شهر صیانت، حمایت و نگه‌داری کنیم.

هاجری بیان کرد: شیراز، ‏قطب پزشکی و گردشگری است که باید زیرساخت‌های مربوطه را گسترش داد اما نباید اجازه داد ‏به نام گسترش مراکز درمانی و گردشگری چوب حراج به باغات زده شود. متأسفانه تاکنون به این بهانه باغات ‏تخریب و آسیب دیده‌اند، از این به بعد حداقل تکرار نشود تا شاهد هوایی آلوده مانند تهران و کرج و دیگر ‏کلان‌شهرها نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه لازم است به دور از بدبینی و خودبینی، با خدمات‌رسانی به باغ‌شهرهای قانونی و وارد ‏کردن آن‌ها به حوزه شهرداری مناطق شیراز، به حفظ و صیانت از کمربند سبز شهرمان باشیم، گفت:‏ تهیه بسته‌های تشویقی مانند تسهیلات خرید موتور و دوچرخه برقی می‌تواند در پاکی هوای شهر تأثیر گذار باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: از قرار اطلاع، تعداد نمایندگان شهرستان شیراز از 4 نفر به 5 نفر افزایش یافته است؛ امید است در اصلاح ‏قانون انتخابات شوراها، در کلان‌شهر شیراز تعداد اعضای شورا از 13 نفر به 21 نفر مانند سابق افزایش یابد تا ‏مدیریت شهری با خرد جمعی بهتر و بیشتر اداره شود.‏

هاجری تصریح کرد: از آنجائی که بخش عمده‌ای از فضای سبز، پارکینگ و خدمات‌رسانی به گردشگران در فضا و عرصه ‏آرامگاه سعدی، حافظ و ارگ کریم‎‌خانی توسط شورا و شهرداری تأمین و هزینه می‌شود، لازم و ضروری ‏است طرح هیدت امنایی اداره شدن این اماکن جنبه قانونی به خود بگیرد تا نمایندگان شورا و شهرداری با ‏حضور در هیئت امنا و سیاستگذاری‌ها، این اماکن موفق‌تر اداره شوند، قابل قبول نیست. اگرچه درآمد اندک این ‏اماکن به خزانه کل واریز و قطره چکانی بازگردد آن هم سلیقه‌ای و ناکافی.‏

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه اظهار کرد: با توجه به پدیده خشکسالی و کم آبی، ساخت تصفیه‌خانه‌های محلی (لوکال) حداقل در 10 نقطه ‏شهر لازم و ضروری است. چنانچه این تصفیه‌خانه‌ها به خوبی راه‌اندازی شوند، با همین پساب‌های آماده ‏شده، می‌توان تمامی فضاهای سبز شهری را آبیاری کرده واز چاه‌های آب در راستای تأمین آبهای شرب ‏بهره برد.

وی ادامه داد: همکاری و همدلی مشترک شورا و شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در این حوزه می‌تواند گره‌‏گشای مشکل کم آبی و خشکسالی باشد. شهرداری اعلام آمادگی کرده است، هزینه ساخت تمامی تصفیه‌خانه‌‏های محلی را تأمین کند به شرطی که آب‌های تصفیه شده را در اختیار فضای سبز شهری قرار دهیم.

هاجری در پایان از زحمات مشفقیان، معاون فرهنگی سابق شهرداری شیراز قدردانی کرد و گفت: بدون تردید، شورا و ‏شهرداری در محدوده شهر شیراز می‌تواند یار و یاور حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد که در هیچ مورد کمک‌های ‏خود را دریغ نخواهند کرد. ‏تحریف و تخریب این جوان برازنده از طرف بعضی افراد مریض، لجوج، جهول و عنود نشان از توانمندی‌های مشفقیان دارد و ناتوانی و حسادت تخریب‌گرایان، بهتر است دست از نخبه‌کشی بردارند، با کوچک کردن افراد خود بزرگ نخواهند شد.

انتهای پیام
captcha