بودجه کافی برای نوسازی بقاع خراسان‌جنوبی وجود ندارد
کد خبر: 4109718
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱

بودجه کافی برای نوسازی بقاع خراسان‌جنوبی وجود ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه درآمد بقاع پاسخگوی هزینه‌های مراسم نیست، گفت: اوقاف تنها متولی این حوزه نیست و نیازمند رسیدگی و توجه بقیه حوزه‌ها و خیران نیز هستیم.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: تمام مناسبت‌های ملی، تاریخی و مذهبی را در بقاع متبرکه و امامزادگان باقریه برگزار می‌کنیم، اما درآمد بقاع پاسخگوی هزینه‌های مراسم نیست.

وی با بیان اینکه از آنجایی که بقاع متبرکه درآمد ـ هزینه هستند بودجه کمی در اختیار دارند، افزود: به همین منظور نمی‌توانیم از سخنرانان مطرح کشوری دعوت کرده و یا مراسم کشوری در آن مکان‌ها برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اجرای نیت تکلیف شرعی ماست، تصریح کرد: گاهی اجرای نیت در بقاع متبرکه از محل درآمد موقوفه‌ دیگری که تخریب شده انجام می‌شود؛ برای نمونه نیت واقف اجرای مراسم عزاداری در خانه و یا حسینیه‌ای بوده که در حال حاضر تخریب شده؛ بنابراین این مراسم را در بقاع متبرکه برگزار می‌کنیم.

 بخشی‌پور با اشاره به اینکه در حوزه برگزاری مراسم به‌صورت قدم آهسته حرکت می‌کنیم چراکه درآمدی نداریم، یادآور شد: استاندار خراسان‌جنوبی دستور موکد برای توجه به طرح‌های ویژه امامزادگان باقریه(ع) داده‌اند، اما بودجه‌ها محدود بوده و کافی نیست.

تلاش برای احیا و بهره‌وری حداکثری موقوفات 

وی با اشاره به برگزاری مراسم در بقاع متبرکه از محل موقوفات منطبق، افزود: در گذشته به موضوع وقف دستبرد شده، اما امروز سعی کرده‌ایم برنامه‌ها را در سه حوزه موقوقات و بقاع متبرکه و موضوعات قرآنی و مهم اجرایی کرده و برای حفظ و همچنین احیای موقوفات، بحث اخذ سند در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت بهره‌وری از موقوفات، بیان کرد: بسیاری از مناسبت‌ها و مراسم‌ ملی و مذهبی در محل امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می‌شود، اما هنوز نواقصی دارد و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه بودجه کافی برای نوسازی بقاع وجود ندارد، تصریح کرد: اوقاف تنها متولی این حوزه نیست و نیازمند رسیدگی و توجه بقیه حوزه‌ها نیز هستیم تا بتوانیم آن‌چنان که شایسته است از موقوفه بهره‌برداری عمومی کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع امامزادگان باقریه به حداقل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: کمک خیران و توجه دستگاه‌ها در این عرصه مهم است، اما با این حال تکمیل فعالیت‌های عمرانی نیمه‌تمام در بقاع متوقف نشده است.

انتهای پیام
captcha