مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نیازمند جهاد همه جانبه است
کد خبر: 4110091
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نیازمند جهاد همه جانبه است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و استکبار جهانی که علیه نظام اسلامی ایران هجمه آورده‌اند باید جهاد همه جانبه داشته باشیم. 

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، ششم دیماه، در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در تبریز، اظهار کرد: از اینکه شهر تبریز معطر شده است به وجود و حضور شهدای گمنام، خداوند متعال را شکر می‌گویم. خیر مقدم عرض می‌کنیم به این شهدای عزیز که به شهر عاشورایی تبریز خوش آمدند؛ مقدم‌شان را گرامی‌داریم.

وی با بیان اینکه جهاد همه جانبه و همه قوا مورد تاکید و تایید قرآن و روایات ائمه معصومین قرار گرفته است و ابعاد این جهاد هم در کلام ائمه اطهار متجلی شده است، افزود: حرکات جهادی هر کدام از اولیای الهی در موقعیت خاص خودشان بروز و ظهور داشته است و گواه این موضوع می‌باشد.

آل‌هاشم، ادامه داد: برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و استکبار جهانی که علیه نظام اسلامی ایران و انقلاب ایران هجمه آورده‌اند باید جهاد همه جانبه (جهاد علمی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی) داشته باشیم. 

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره بهترین فرصت است تا جهاد سیاسی و جهاد اجتماعی حضرت زهرا (س) را انجام دهیم، افزود: با توجه به اوضاع و زمان بحرانی و فتنه‌آلود آن زمان که بود باید آن را برای حل مشکلات کشور مورد دقت قرار دهیم.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا (س) بصیرت ایشان بود و بصیرت‌زایی ایشان بود.

آل‌هاشم ادامه داد: پس این حوادث گوناگون ما باید بدانیم که حمایت همه جانبه حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع) در عمل ولایت‌پذیری و التزام خود به مصالح مسلمین و جامعه را نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امروز نیز همچون زمان حضرت زهرا (س) همه محبین و عاشقان حضرت باید روحیه ولایت‌پذیری و روحیه دفاع از ولایت را در خودشان تقویت کنند و به سوی یک اقدام جهادی در عرصه‌های مختلف ایفای وظیفه کنند.

وی گفت: امروز روز حساسی است جهاد واجب و مایه عزت و اقتدار جهاد اسلام است چرا که اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام، اسلام جهاد فی السبیل است از این‌رو هر کسی جهاد را ترک کند، گرفتار مصیبت می‌شود.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: همین شهدای گمنام، همین مسافران به خانه برگشته و این فداکارانی که پس از سال‌ها از شهادت‌شان کشور و استان و شهر ما را با رایحه جهاد معطر ساخته‌اند اینها مجاهدان فی السبیل الله هستند که حتی نخواستند نام و نشانی داشته باشند. 

امام جمعه تبریز گفت: شهدا نهایت تلاش را برای ایجاد آرامش و امنیت کرده و جان خود را در راه خدا تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت انسان‌هایی بوده و هستند که از گران‌ترین هدیه الهی به راحتی صرف نظر کرده و از گوهر ارزشمند جان خود با آگاهی و اخلاص با خالق خویش معامله کردند، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که چه معامله‌ای سراغ دارید که خریدار آن خدای متعال و فروشندگان آن افراد پرهیزگار و صالح است و مورد معامله جان آدمی و گران قیمت‌ترین هدیه است.

وی خاطرنشان کرد: تجارب بسیار بزرگی که هر سه وجه آن یعنی خریدار و فروشنده و کالای مورد معامله در نهایت کمال و پسندیده‌ترین نوع خود قرار دارد در اینجا مطرح است.

انتهای پیام
captcha