پیکر 15 شهید گمنام در 15 نقطه یادمانی یزد به خاک سپرده شد
کد خبر: 4110184
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

پیکر 15 شهید گمنام در 15 نقطه یادمانی یزد به خاک سپرده شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) 15 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 15 نقطه استان یزد با بدرقه مردم دارالعباده یزد به خاک سپرده شدند.

تشییع شهدای گمنامبه گزارش ایکنا از یزد، روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه، تعداد ۱۵ شهید گمنام تازه تفحص شده در مناطق جنگی، طی مراسمی باشکوه در یزد مورد استقبال قرار گرفتند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امروز سه شنبه، 6 دی‌ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در یادمان‌های مختلف استان، تشییع و سپس به خاک سپرده شدند.

از این تعداد شهدای گرانقدر، پنج شهید در مناطق و محلات مختلف شهر یزد، سه شهید در تفت، دو شهید در مهریز، دو شهید در اردکان، یک شهید در بافق، یک شهید در ابرکوه و یک شهید در بخش زارچ به خاک سپرده ‌شدند.

همچنین در مراسمی با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد پیکر مطهر شهید خوشنام دوران دفاع مقدس بر دستان مردم شهیدپرور و قدرشناس ابرکوه تشییع و در آرامگاه ابدی خود آرام گرفت.

فاطمی در حاشیه این مراسم در روستای اسفندآباد ابرکوه گفت: این شهید گمنام به برکت توسل‌های اهالی و عزاداری هیئات مذهبی، به این روستا دعوت و با حضور خیل عظیم مردم شهید پرور ابرکوه تشییع و به خاک سپرده شد.

استاندار یزد ادامه داد: درود و سلام خدا بر ابدان قطعه قطعه شده شهدا؛ این سلاله‌ها و فرزندان حضرت زهرا(س) و پدران، مادران و خانواده‌های معظم شهدا که چنین فرزندانی را پرورش دادند.

وی خواستار ساخت مضجع شریف این شهید گمنام در کمترین زمان ممکن شد و اضافه کرد: امام خمینی(ره) در این خصوص می‌فرمایند: «همین تربت پاک‏‎ ‎‏شهیدان است که تا قیامت دارالشفای آزادگان ‎‏خواهد بود».

انتهای پیام
captcha